سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41503
|
07:46 - 1398/10/30
نسخه چاپی

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در ایلام

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در ایلام
رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: فردی که با روش های مختلف اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی افراد کرده بود در شهرستان ایلام شناسایی و دستگیر شد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ "علی جمالی"،رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از کارت بانکی‌ وی در چندین نوبت به صورت غیرمجاز پول برداشت شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی اظهار کرد: با بررسی‌های کارشناسان این پلیس و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس متهم در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا ایلام دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه این متهم در برابر مستندات موجود پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، یادآور شد: این شخص با شناساسی طعمه‌های خود و پس از تماس تلفنی با قربانیان به بهانه‌های مختلف از جمله اهداء جایزه و واریز جایزه نقدی آن‌ها را به دستگاه عابر بانک هدایت کرده و با روش‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی و کلاهبرداری از آن‌ها اقدام می ‌کرد

سرهنگ جمالی به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی خود جدیت داشته باشند و به هیچ وجه اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهند و همچنین نسبت به دریافت پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی با موضوع برنده شدن جایزه بی توجه بوده و به خواسته‌های آن‌ها عمل نکنند.

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب