سرویس: ورزشی
کد خبر: 41489
|
08:55 - 1398/10/29
نسخه چاپی

علیرضا رضایی: حیف است از کیفیت جام تختی کاسته شود/ جهان پهلوان تختی اعتبار ورزش ایران است

علیرضا رضایی: حیف است از کیفیت جام تختی کاسته شود/ جهان پهلوان تختی اعتبار ورزش ایران است
نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی گفت: جام تختی یکی از قدیمی‌ترین تورنمنت‌های ورزشی ایران است و حیف است کیفیت و کمیت آن کاسته شود.

به گزارشايلام بيدار،علیرضا رضاییسرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد امید درباره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی اظهار داشت: جام بین‌المللی تختی یکی از قدیمی‌ترین تورنمنت‌های ورزشی در ایران می‌باشد و واقعاً حیف است این جام در شرایطی قرار بگیرد که از کیفیت و کمیت آن کاسته شود.

سخنگوی پیشین فدراسیون کشتی تصریح کرد: عوامل زیادی در عدم استقبال کشور‌ها از جام تختی موثر است که یکی از آن‌ها تاریخ برگزاری می‌باشد. زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم جام تختی خیلی مهم بود و حالت انتخابی برای مسابقات مهم را داشت. موقعی که جوان بودیم خودمان را در این جام محک می‌زدیم و وقتی هم در تیم ملی جا افتادیم، برای تثبیت جایگاهمان در جام تختی کشتی می‌گرفتیم.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتنبا بیان اینکه جام تختی نیاز به باز نگری دارد افزود: زمانی که مسابقات فرنگی از رنگینگ اتحادیه جهانی حذف شد من نایب رئیس فدراسیون بودم در آن مقطع زمانی محمد بنا اعلام کرد این جام حکم انتخابی تیم ملی را دارد و دیدیم که انتخابی تیم ملی هم در رشته فرنگی برگزار نشد و به همین دلیل رنکینگ جام تختی را از دست دادیم.

دارنده مدال برنزجهان تاکید کرد: باید تدبیری شود که انگیزه بیشتری در بین کشتی‌گیران برای حضور در این رقابت‌ها ایجاد شود. جوایز دلاری تاثیرگذار است، جام بین‌المللی یاریگین که از جام‌های معتبر کشتی است، زمان و شهر ثابتی دارد و به همین دلیل هم روس‌ها و هم کشور‌های دیگر برای حضور در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. کشور ما هم در سال‌های مختلف در این تورنمنت حضور داشته است. اگر در جام‌های بین‌المللی سایر کشور‌ها شرکت نکنیم آن‌ها هم به جام تختی نمی‌آیند. همین باعث می‌شود دیپلماسی ورزش و رابطه فی مابین کمرنگ شود.

رئیس انجمن کشتی ناشنوایاندر خاتمه عنوان کرد: با تمام احترامی که برای همه دوستان کادر فنی و روسای فدراسیون‌های گذشته دارم، باید عرض کنم سلیقه‌ای عمل کردن برگزاری جام تختی باعث شد یک دوره این مسابقات با استقبال خوب و یک دوره ضعیف باشد. به هر صورت نام مرحوم تختی یک برند و اعتبار ورزشی برای ما است و جهان پهلوان تختی را با نام ایران می‌شناسند، به همین منظور باید مسابقه‌ای در شأن این قهرمان و پهلوانی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب