سرویس: اقتصادی
کد خبر: 41424
|
08:30 - 1398/10/28
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

مشکلات مردم در دریافت یارانه معیشتی/وقتی رقم های غیرواقعی برای مردم ارسال می شود + تصویر

مشکلات مردم در دریافت یارانه معیشتی/وقتی رقم های غیرواقعی برای مردم ارسال می شود + تصویر
نتایج بررسی اعتراضات برخی شهروندان در استان ایلام وشهرستان چرداول نشان از این موضوع دارد که در نتیجه بررسی اعترضات آنان رقم های غیرواقعی برای آنان ارسال شده است.

به گزارشايلام بيدار، یارانه یا سوبسید  شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود؛ یا به عبارت دیگر اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه.

با وجود مشکلات بسیار طی سال‌های ۱۳۶۰–۱۳۶۴ به علت واردات وسیع کالاها و سهمیه بندی کالاهای اساسی به وسیله طرح کوپن و نیز پرداخت سوبسید؛ از شتاب تورم کاسته شد و روند صعودی قیمت‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد. طی سال‌های ۱۳۶۵–۱۳۶۷و در نتیجه لزوم استفاده از ارز صادراتی و آزاد، قیمت بسیاری از اقلام تولیدات داخلی حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد.

در سال ۱۳۶۸ دولت برای حمایت از قشرها آسیب‌پذیر پرداخت یارانه را در دستور کار قرار داد. بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲میزان پرداخت یارانه دولت بر حسب قیمت اسمی به‌طور متوسط ۷/۸۶درصد رشد داشت.

در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا گردید که طبق آن یارانه‌ها از تزریق مستقیم به بازار و صنایع به پرداخت نقدی تغییر شکل داد.

یارانه در جهت حمایت از مردم دربرابر دربرابر مشکلات اقتصادی به صورت مستقیم وغیر مستقیم توسط دولت پرداخت می شود و امروز علاوه بریارانه ای که هرماه واریز می شود یارانه بنزینی هم داریم که جبران قیمت بنزین وفشارهای ناشی از در سبد خرید مردم است.

هرچند در مبلغ پرداختی یارانه ابهاماتی وجود دارد ولی دولت اعلام کرد که افرادی که از دریافت یارانه محروم شده اند از طریق سامانه هایی که اعلام شده اعتراض خود را ثبت کنند.

دراین میان نتایج بررسی اعتراض ها در نوع خود جالب است ومعلوم نیست این نتیجه بررسی براساس چه چیزی اعمال شده است وگاها مشاهده می شود افرادی که دارای تمکن مالی ضعیف هستند از دریافت یارانه محروم شده اند ونتیجه بررسی اعتراضات آنان هم چیزی غیرواقعی است.

یکی از افرادی که پیامک عدم دریافت یارانه برای او آمده در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:از نظر مالی دارای تمکن مالی ضعیف بوده ودرآمدمان از طریق شغل آزاد وناچیزاست.

وی افزود:پس از عدم دریافت یارانه وثبت اعتراض ، پیامکی آمد که در نوع خود جالب است ومعلوم نیست چه جوری به این نتیجه رسیده اند.

این شهروند چرداولی خاطرنشان کرد:دراین پیامک میزان گردش مالی یکی از حسابهای من 415 میلیون  تومان اعلام شده که رقمی غیرواقعی است وباید دولتمردان وضعیت مالی مردم را براساس واقعیت بسنجند.

به نظر می رسد مشکلی در بررسی حسابهای مردم وجود دارد که رقم های غیرواقعی برای افراد فقیر جامعه ارسال می شود وافراد ثروتمند واجد شرایط دریافت یارانه هستند.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب