سرویس: سیاسی
کد خبر: 41313
|
16:41 - 1398/10/24
نسخه چاپی

اقدام سفیر انگلیس جاسوسی بود/ دیپلمات انگلیسی باید اخراج شود

اقدام سفیر انگلیس جاسوسی بود/ دیپلمات انگلیسی باید اخراج شود
موسوی لارگانی به حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اشاره کرد و گفت: قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.

به گزارشايلام بيدار،

«حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه داناضمن محکوم کردن حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اظهار داشت: سفارت خانه انگلستان از گذشته و از اوایل انقلاب تا الآن اقدامات زیادی را علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده است و در واقع سفارتخانه انگلستان جایگزین لانه جاسوسی آمریکا شده است.

وی با بیان این که انگلیسی ها دخالت های زیادی در امور داخلی کشور ما داشتند گفت: این مسئله برای ما آشکار شده است و یک مدتی هم تعطیلی سفارتخانه انگلستان را داشتیم، اما اخیراً رفتارهای جاسوسی سفارت انگلستان در ایران به نوعی آشکار شده است.

این نمانیده مجلس خاطر نشان کرد: در بحث فتنه بنزینی هم اطلاعات دقیقی در دست است که حتی قبل از شروع این فتنه، انگلیسی ها سفرای کشورهای اروپایی را دعوت کردند و به آن ها خبر دادند که قرار است بنزین در ایران گران می شود و مردم به خیابان ها می آیند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و آشوبگرها را حمایت کنیم.

موسوی لارگانی این اقدام سفیر انگلیس را رفتار سخیفی خواند و افزود: این که سفیر انگلیس در خیابان حاضر شود و فیلم برداری کند و به نوعی دنبال جمع آوری خبر و ترغیب این هنجارشکنان به اغتشاش باشد؛ کاملاً غیر قانونی است.

وی ادامه داد: الآن عده اندکی از آشوبگران هم که به خیابان ها آمدند و شعارهای هنجار شکنانه دادند، این ها را سفیر انگلستان فیلم برداری کرد تا به جاهای دیگر مخابره کند. قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ابراز کرد: ما باید سطح روابطمان با انگلستان را کاهش دهیم تا انگلستان در کشور ما سفیر نداشته باشد.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که "مجلس در این خصوص چه اقداماتی کرده است؟" گفت: در تذکرات و صحبت هایی که نمایندگان مجلس داشتند، این موضوع مطرح شد ولی قطعاً کمیسیون امنیت ملی باید به این مسئله ورود کند و وزیر امور خارجه را به کمیسیون دعوت و از وی توضیح بخواهد تا یک راهکاری برای مقابله با اقدام سفیر استعمار پیر انگلستان اتخاذ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "تا کی باید شاهد ماجراجویی های انگلیسی ها باشیم؟" گفت: این مسئله بیشتر به مسئولین اجرایی کشور و کوتاهی هایی که وزارت امور خارجه در این زمینه دارد، بر می گردد؛ استعمار پیر انگلستان قبل از انقلاب دخالت هایی زیادی در کشور ما داشته است و بعد از انقلاب نیز جای پایش به صراحت در خیلی از حوادث دیده می شود؛ این اهمال کاری و این عدم برخورد با سفیر انگلستان به نظر می رسد کوتاهی وزارت خارجه و دولت را به همراه دارد و آن ها هستند که کوتاهی کردند.

موسوی لارگانی در پایان گفت: بعضی از مسئولین ما چشمشان به خارج از کشور است و معتقدند اگر به سفیر انگلستان بگوییم بالای چشمت ابرو است به کراباتش بر می خورد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب