سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 41299
|
09:26 - 1398/10/24
نسخه چاپی

افشای بخشی از پشت پرده انصراف‌های نمایشی و عوامفریبانه!

افشای بخشی از پشت پرده انصراف‌های نمایشی و عوامفریبانه!
برخی سینماگرانی که در جشنواره فیلم فجر امسال شرکت نکرده و یا آثارشان رد شده بود، اعلام کردند که جشنواره فیلم فجر امسال را تحریم می‌کنند!

به گزارشايلام بيدار، برخی سینماگرانی که در جشنواره فیلم فجر امسال شرکت نکرده و یا آثارشان رد شده بود، روغن ریخته را نذر امامزاده کردند و گفتند که جشنواره فیلم فجر امسال را تحریم می‌کنند! تعدادی از به اصطلاح سلبریتی‌ها ، منتقدان و فیلمسازها که تا سه روز بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی ساکت بودند و ناگهان از روز شنبه داغدار شدند(!) اعلام کرده‌اند که در واکنش به این ماجرا، جشنواره را تحریم کرده‌اند و در آن حضور نخواهند یافت!

نکته جالب اینکه اکثریت قریب به اتفاق این افراد، امسال اثری در جشنواره فیلم فجر ندارند و معلوم نیست که چه چیزی را تحریم کرده‌اند! برخی از آنها هم آثارشان به خاطر ضعف ساختاری یا محتوایی، مردود شده و در جشنواره پذیرفته نشده‌اند. مثل رضا درمیشیان ، که قبلا نیز فیلمی در حمایت از فتنه ساخته بود و در تجمعات روز شنبه، مثل جعفر پناهی، سفیر انگلیس را همراهی می‌کرد و با وجود ادعای مستقل بودن، بابت ساخت فیلمش از فارابی و بیت‌المال پول گرفته است! یکی از صحنه گردان‌های اصلی تحریم جشنواره فجر، منتقد بی‌اخلاق و هتاکی است که در صفحه مجازی خودش به شهید قاسم سلیمانی نیز اهانت کرده بود!

امیر پوریا عامل سفارت استرالیا است که مدتی پیش از کشور فرار کرده و مقیم خارج است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که وی کمپین تحریم جشنواره فجر را ایجاد کرده است و سینماگران را به اعلام تحریم جشنواره فجر تشویق و تحریک می‌کند. همچنین بعضی از منتقدان که در روزنامه‌های زنجیره‌ای و نشریات شبه روشنفکری کار می‌کنند، گفته‌اند که در جشنواره فجر امسال حاضر نخواهند شد.

هر چند که این جریان، اتفاق مبارکی است و جای امید است، افرادی که امسال جشنواره فیلم فجر را تحریم کرده‌اند، سال‌های بعد نیز قید این جشنواره را بزنند. چرا که بسیاری از این فیلمسازها و منتقدان، نسبتی با عنوان «فجر» ندارند و فقط موجب مخدوش شدن این عنوان و هدر رفتن بیت‌المال می‌شوند.  اگر حراست وزارت ارشاد و مرکز صیانت صداوسیما به پیام‌ها و بیانیه‌های این افراد در حمایت از آشوب‌های آبان امسال توجه می‌کرد، آنها امروز طلبکار نمی‌شدند! امیر جعفری و ریما رامینفر که با تلویزیون به شهرت رسیدند نیز، بیانیه هتاکانه و مشترکی را در جهت فضاسازی تبلیغاتی علیه نیروهای مسلح منتشر کرده‌اند.‌

ای کاش این افراد رقم قراردادهای خود برای نقش‌آفرینی‌های اخیرشان در صداوسیما را نیز فاش کنند تا مردم ببینند چگونه در اقدامی منافقانه از یک طرف علیه حاکمیت بیانیه می‌دهند و همزمان از آن پول می‌گیرند! انصراف‌دهندگان داوری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر نیز، یک اقدام غیراخلاقی انجام داده‌اند که جای پیگیری قانونی دارد.درحالی که سه نفر از داوران این جشنواره انصراف نداده‌اند، اما نامشان در بین انصراف‌دهندگان ثبت شده است.

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس درخصوص انصراف برخی داوران جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیانیه‌ای را صادر کرده که در آن آمده است: انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن تقبیح این عمل مذموم و زشت، رسماً اعلام می‌دارد آقایان دکتر حبیب‌الله صادقی، مسعود نجابتی و طاهر شیخ الحکما تحت هیچ عنوانی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر انصراف نداده‌اند و درج تصاویر نامبردگان در اقلام تبلیغاتی و تصاویر انصراف منتسب به ایشان از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، کاملاً غیرقانونی می‌باشد و مراتب اعتراض شدید و حق پیگیری قانونی و حقوقی این ماجرای دروغین را برای خود محفوظ می‌دارد و بر رفع مشکلات موجود و تحکیم فضای همدلی و یکدلی در این فضای غبارآلود مسموم تأکید می‌نماید.  

منبع: کیهان
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد