سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 41236
|
07:10 - 1398/10/23
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پروژه های ورزشی سیروان در گیر و دار وعده ها + تصویر

پروژه های ورزشی سیروان در گیر و دار وعده ها + تصویر
با توجه به اهمیت ورزش و علاقمندی جوانان و استعدادهای خاصی که در شهرستان سیروان وجود دارد، می طلبد در راستای بهره برداری از زمین چمن لرینی سیروان، مسئولین همت خوبی داشته باشند و صرفآ به وعده و اعلام زمان اکتفا نکنند.

به گزارشايلام بيدار، تربیت بدنی و ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر در ابعاد مختلف جامعه و زندگی افراد نفوذ کرده و به بخش جدایی ناپذیری از زندگی تبدیل شده و گسترش روزافزون ورزش باعث ایجاد کانالهای تلویزیونی خاص ورزش در اکثر کشورهای جهان و همچنین در ایران از جمله شبکه ورزش شده است.

 

بنابراین تربیت بدنی با هدف سالم سازی و تربیت انسان سالم،شاداب و امیدوار می تواند مهمترین شاخص جهت توسعه پایدار ایران اسلامی باشد.

 

اما توجه به زیرساخت های ورزش در جهت این مهم یکی از اولویت های مهم و ضروری است که باید در جهت تحقق آن تلاش های وافر صورت گیرد.

 

"طالب فرجی"، مدیر ورزش و جوانان شهرستان سیروان گفت: در صورت تخصیص اعتبار ، تا پایان سال ۹۹ پروژه زمین چمن طبیعی لرینی شهرستان سیروان به بهره برداری می رسد.

 

وی اظهار کرد : ساخت زمین چمن فوتبال لرینی، هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره برداری از این زمین ورزشی که مطابق با استاندارد بین المللی طراحی شده است، به شانزده میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان سیروان با بیان اینکه پروژه در سال ۹۶ کلنگ زنی شده و دارای زمین چمن طبیعی استاندارد ، پیست دو و میدانی به طول ۲۸۰ متر، رخت کن ، سرویس بهداشتی و سکوی تماشا به تعداد ۱۰۰۰ نفر می باشد، افزود : درصد فیزیکی زمین بازی ۲۰ درصد و کل پروژه ۳۵ درصد بوده و تا کنون از اعتبار مورد نیاز پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال تخصیص یافته است که در صورت تامین اعتبار ، تا پایان سال ۹۹ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی بر اساس ورزشکاران سازمان یافته محاسبه می شود، بیان کرد : در حال حاضر در شهرستان سیروان ۴۸۰ نفر ورزشکار فعال داریم و بر این مبنا سرانه ورزشی برای هر نفر ۸۷ سانتی متر است که نسبت به سایر شهرستان های استان در سطح بالایی قرار دارد.

فرجی تصریح کرد: اعتبار سالانه بر اساس تعداد ورزشکاران هر رشته ورزشی تخصیص می یابد و با توجه به اینکه مردم سیروان اکثراً کشاورز بوده و نسبت به ورزش بیگانه هستند و هیچ علاقه ای به ورزش ندارند، لذا هیچ گونه اعتباری به شهرستان تخصیص نمی یابد یا خیلی ناچیز هست و اگر فعالیت ورزشی در سطح شهرستان افزایش یابد، پیگیری اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد فضا و امکانات ورزشی برای ورزش دوستان فراهم می گردد.

 

مدیر ورزش و جوانان شهرستان سیروان افزود : تا قبل از سال ۸۷ که اداره تربیت بدنی به وزارت تبدیل نشده بود، پرداخت هزینه و کمک مالی به ورزشکاران و تیم های ورزشی صورت می گرفت ولی اکنون باشگاه ها خصوصی شده و مدیریت و تامین کلیه ی مخارج توسط خود تیم ها یا از طریق حامی و خیرین صورت می گیرد، و ما برای جذب اعتبار از طریق خیرین نیز تلاش بسیاری رو انجام دادیم اما متاسفانه کسی حاضر به همکاری نشد، البته ناگفته نماند که در سنوات قبل انصافاً به خوبی کمک صورت می گرفت.

 

با توجه به اهمیت ورزش و علاقمندی جوانان و استعدادهای خاصی که در شهرستان سیروان وجود دارد، می طلبد در راستای بهره برداری از این زمین چمن، مسئولین همت خوبی داشته باشند و صرفآ به وعده و اعلام زمان اکتفا نکنند.

 

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب