سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 41181
|
13:36 - 1398/10/21
نسخه چاپی

وسایل کشف‌شده همراه با پیکر مطهر شهدا+ تصاویر

وسایل کشف‌شده همراه با پیکر مطهر شهدا+ تصاویر
در عملیات تفحص پیکر‌های مطهر شهدا، علاوه بر بقایای پیکر‌ها وسایل همراه شهدا نیز کشف می‌شوند، این وسایل شامل اشیا مختلفی هستند.

به گزارشايلام بيدار،  در طول هشت سال دفاع مقدس، پیکر شهدای زیادی در خاک ایران و عراق مدفون شدند، خانواده‌های چشم‌انتظار بسیاری فرزندان و عزیزان خود را در سرزمین‌های جنوب و غرب بی‌هیچ اثری از تقدیم راه اسلام و عزت کشور کردند لذا پس از جنگ، نیروهای جست‌وجوگر پیکر شهدا کار خود را برای یافتن پیکرهای مطهر شهدا آغاز کردند.

کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مسوول کشف پیکرهای شهدا در مناطق عملیاتی ایران و عراق شد تا تعداد 50 هزار شهیدی که به نام شهدای مفقودالاثر نام گرفته‌اند را پیدا کند. در حین عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا علاوه بر بقایای پیکرهای آنان، وسایل و آثار مربوط به ایشان نیز کشف و ضبط می‌شود.

از جمله آثار کشف‌شده همراه شهدا می‌توان به وسایل شخصی آنان اشاره کرد. همچنین در میان وسایل بسیاری از شهدا، قرآن، مهر، تسبیح، دست‌نوشته، سربند، عکس، ساعت و غیره نیز کشف می‎شود که نشان از اعتقادات قلبی و مذهبی آنان در راهی است که قدم گذاشته‌اند.

در ادامه تصاویری از وسایل کشف شده به همراه شهدای دوران دفاع مقدس را می‌بینید که در عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در ایران و عراق کشف شده‌اند.

وسایل کشف شده به همراه پیکر شهدا+ تصویر

وسایل کشف شده به همراه پیکر شهدا+ تصویر

وسایل کشف شده به همراه پیکر شهدا+ تصویر

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب