سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 41155
|
08:22 - 1398/10/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بازار داغ رمالان در ایوان؛وقتی بازی با احساسات دستمایه درآمدزایی می شود

بازار داغ رمالان در ایوان؛وقتی بازی با احساسات دستمایه درآمدزایی می شود
معضل رمالی و آسیب های آن حکایت از این دارد که عدم برخورد دستگاه های ذیربط به این موضوع بازار رمالان و دعانویسان را کماکان داغ نگه داشته است.

به گزارشايلام بيدار،،در جامعه کنونی مشکلات جز لاینفک زندگی هر فردی را تشکیل می دهد. این مشکلات گاها اقتصادی خانوادگی اجتماعی و ... هستند که دست و پاگیر مردم می شود.

مشکلات فرد را در دوراهی زندگی قرار داده وگاها یا خود بسته به تواناییش برای حل کردن آن اقدام می کند و یا به جای بررسی عقلانی و منطقی مشکل دست به دامن رمال و دعانویس می شوند.

این موضوع خود باعث سکه شدن بازار کسب وکار رمالان و دعانویسان شده و بعضا درآمد های کلانی را برای آن ها به همراه دارد و با فالگیری، سر کتاب، کارگشایی، رزق و روزی، مهر و محبت، بخت گشایی و... به عنوان کلید واژه هایی برای باز شدن قفل مشکلات افراد به ظاهر درمانده در صدد سودجویی خود هستند.

آنچه که درایوان  نیز به چشم میخورد وجود رمالان و دعانویساناست که با سواستفاده از احساسات مردم  و گاها دادن وعده های سرخرمن به آن ها پول بسیاری به جیب می زنند.

امروزه بازار رمالان و دعانویسان حسابی گرم شده است، تا جایی که همه افراد از باسواد تا بی سواد مشتری پروپا قرص این افراد شده اند.

این موضوع به عنوان کسب و کاری درآمد زا علاوه بر مشکلات اجتماعی که برای بسیاری از خانواده ها به وجود می آورد مستقیما می تواند به عنوان خطری برای دین مردم به شما رفته و تاثیری مستقیم بر اعتقادات آن ها داشته باشد.

مشکل دیگر در این راستا این است که با توجه با اینکه بیشترمراجعه کنندگان این صنف را دختران و زنان تشکیل داده  و به دلیل مشکلات فراوان به دعاکردن روی می آورند .

رمالان و دعانویسان زمانی در کنار خیابانها و یا در اتاق هایی کوچک و گاها بصورت پنهانی فعالیت می کردند  اما امروزه از پیشرفت تکنولوژی به عنوان پله ای دیگر برای درآمد زایی استفاده می کنند و امروزه با استفاده از تکنولوژی موبایل و اینترنت گامی جدید در سو استفاده از مردم برداشته اند.

 

بازی با احساسات مردم دستمایه درآمدزایی رمالان

یکی ازشهروندان ایوانی  که در دام این رمالان گرفتار شده بود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ما  گفت: به دلیل مشکل که برای فرزندم پیش آمده بود در فشار روحی بالایی قرار داشتم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل راهکارهای بسیاری را پیش روی خود می دیدم اما به اصرار و پیشنهاد یکی از دوستان  مشکلات فرزندم را برای او مطرح کردم.

رمال در ابتدا با خوشرویی و زبان ساده اقدام به تفهیم من کرده و چند کلمه ای برای من صحبت کرد  و با دادن قولهایی از حل شدن مشکلاتم در اینده نزدیک خبر داد.

 

جالب اینکه این کار در چندین مرحله انجام شده و هربار مبلغ دریافتی وی افزایش می یافت تا اینکه پس از گذشت چندین ماه مشکل فرزندم حل نشد.

وی با قبول اشتباه خود و گام گذاشتن در این مسیرعنوان کرد: یکی از بزرگترین اشتباهات من دلخوش کردن به رمال و دعانویس بود و چه بسیار افرادی هستند که بمانند من مشکلات فراوانی داشته و برای حل این مشکل دست به هرکاری می زنند که امیدوارم برای حل مشکلات خود مسیر های عاقلانه ای را برگزینند.

این شهروند  در پایان تاکید کرد: بازی کردن با احساسات مردم و همچنین دست درازی به اموال آن ها کوچکترین مواردی است که از تخلفات این رمالان می توان نام برد و امیدوارم مسئولان عزم جدی در برخورد با آن ها داشته باشند.

 

 

لزوم ورود دستگاه های ذیربط و برخورد با متخلفان

اما در این وادی نقش مسئولان را نیز نباید فراموش کرد تا جایی که اگر در طول مدت زمانی که بسیاری از این رمالان بصورت زیرزمینی و پنهانی اقدام به کلاهبرداری و دعانویسی می کردند با آن ها برخورد می کردند و مردم را برای روشن کردن آینده شان ترغیب و جیب آن ها را خالی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب