سرویس: اقتصادی
کد خبر: 41047
|
09:06 - 1398/10/17
نسخه چاپی

ترور سردار سلیمانی قیمت طلا را به بیشترین میزان 7 ماه گذشته رساند

ترور سردار سلیمانی قیمت طلا را به بیشترین میزان 7 ماه گذشته رساند
در ادامه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از ترور سردار سلیمانی امروز قیمت به بیشترین میزان 7 ماه گذشته رسید.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از راشاتودی، تشدید شرایط منطقه که پس از حمله تروریستی آمریکا و ترور بزرگترین مقام نظامی ایران شکل گرفته، قیمت فلز زرد را به بیشترین میزان هفت سال گذشته و قیمت نفت را هم به بیشترین میزان اواسط 2019 رساند.

سرمایه گذاران در شرایط نامناسب اقتصادی و احساس ریسک در سرمایه گذاری به سمت فلز طلا که در فرهنگ اقتصادی به عنوان سرمایه امن و کم خطر تلقی می شود، می روند تا سرمایه های  خود را از خطر نجات دهند.

قیمت طلا با شکستن رکورد 1579 دلار در هر اونس به بیشترین قیمت از آوریل 2013 تاکنون رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است، این میزان رشد 1.3 درصدی نسبت به قیمت جلسه پیشین داشته است.

فلز پالادیوم هم از فلزات گرانبهایی است که معمولا بین سرمایه گذاران از اقبال  خوی برخوردار است و قیمت این فلز هم به رکورد 2011 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

قیمت نفت هم که طی چند روز گذشته پس از حمله هوایی آمریکا به قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که منجر به شهادت وی و همراهانش شد، روند افزایشی به خود گرفته بود امروز نیز همین روند رشد خود را ادامه داد، این افزایش بیشتر به دلیل نگرانی از اختلال عرضه است که ایران گفته است اقدام آمریکا را تلافی سختی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب