سرویس: اجتماعی
کد خبر: 40974
|
08:25 - 1398/10/15
نسخه چاپی

فعالیت 1270 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

فعالیت 1270 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از فعالیت 1270 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت خبر داد و گفت: حدود 4 هزار محصول حوزه سلامت داریم که 370 محصول آن تجاری شده است.

به گزارشايلام بيدار، حسین وطن پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درباره «فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت»، اظهار داشت:بالغ بر 1270 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت مصوب داریم که 50 درصد آنها در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مستقر هستند.

وی ادامه داد:حدود 4 هزار محصول حوزه سلامت داریم که اکنون روی آنها کار می‌شود و 370 محصول تجارتی شده این شرکتها نیز در بازار عرضه شده؛ ضمن اینکه 52 درصد این محصولات صادر می‌شود.

 رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ارائه وام و تسهیلات توسط صندوق‌ها باعث شده ما جایگاه خوبی را در تأمین نیاز مردم در حوزه دانش بنیان داشته باشیم.

وطن پور درباره «برنامه‌های حمایتی وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش بنیان»، خاطرنشان کرد: در هر کدام از بخش‌ها برنامه توسعه داریم؛ یعنی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاهی را داریم و آنها ماموریت محور می‌‌کنیم؛ یعنی مراکز رشد و دانشگاه‌هایمان را برای حل مسئله هدایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این کار را انجام می‌دهیم تا مشکل منطقه‌ای را شناسایی کرده و ایده بازار‌هایی را برگزار کنند تا نتیجه آن تبدیل به پروزه‌هایی شود که مشکل ملی و منطقه‌ای را حل کنند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت متذکر شد: صندوق‌ها می‌توانند امکان فروش را در صورتی که اگر پروژه‌‌ای توجیه پذیری خوبی داشته باشند و اینکه این مورد نیاز بازار است یا خیر برآورد کنند؛ ضمن اینکه لیست فراخوان را نیز ما سالیانه منتشر می‌کنیم و در آن لیست نیز شرکت‌ها می‌توانند فعال باشند.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد