سرویس: سیاسی
کد خبر: 40969
|
07:04 - 1398/10/15
نسخه چاپی

کوتاهی در پاسخ به ترور سردار سلیمانی، آمریکا را جسورتر می‌کند

کوتاهی در پاسخ به ترور سردار سلیمانی، آمریکا را جسورتر می‌کند
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اگر در پاسخ به ترور سردار سلیمانی کوتاهی شود، جسارت آمریکا بیشتر می‌شود، افزود: ظاهراً آمریکایی‌ها از برخی شواهد به این نتیجه رسیده‌ بودند که ما خیلی هم در انتقام جدی نیستیم پس دست به این جنایت زدند.

به گزارشايلام بيدار،حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، شامگاه امروز (شنبه ۱۴ دی‌ماه) در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی به‌دستور رئیس‌جمهور آمریکا گفت: وقتی امام خمینی(ره) از دنیا رفتند، شبکه "یونایتد پرس" امام را دارای کاریزمای رهبری دانست که جانشینی برای او پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد:همین رسانه، صبح روز بعد از انتخاب رهبر انقلاب به رهبری، در تحلیلی اعلام کرد که آیت‌الله خمینی از گریبان میلیون‌ها میلیون انسان مجدداً طلوع کرد. آنچه در شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد از این جنس‌ است.

شریعتمداری با بیان اینکه عشق حاج قاسم در قلوب مردم قرار دارد، گفت: این عشق، عشق معمولی نیست و همه، آرزوهای خود را در حاج قاسم می‌دیدند.

وی ادامه داد:"گریس مورفی" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خطاب به دولت ترامپ می‌‌گوید «فکر نمی‌کنید قاسم سلیمانیِ شهید شده، به مراتب خطرتاک‌تر از قاسم سلیمانیِ زنده است؟»

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه سردار سلیمانی چندبار گفته بود که دوست دارد در عراق شهید بشود، گفت: حاج قاسم علت این آرزو را این می‌دانست که عراق محل شهادت ائمه است و خاک ویژه‌ای دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه راه حاج قاسم ماندگار شد، تصریح کرد: این هدیه بزرگ حاج قاسم بود که با شهادتش به جهان اسلام داد.

وی ادامه داد: امروز مردم، حاج قاسم را زنده می‌بینند حتی بیشتر از قبل.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه گروه‌های مقاومت عراق معمولا به‌خاطر برخی مسائل، منشعب می‌شدند، گفت: همه این گروه‌ها در ارتباط با حاج قاسم هیچ انشعابی نداشتند.

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها حمله به ایران را شبیه‌سازی کرده و شکست خورده بودند تصریح کرد: پس از فاکتور حمله نظامی، آن‌ها دست به ترور حاج قاسم زدند.

وی تصریح کرد: حال،اگر ایران در برخورد با این جنایت، تساهل کند ممکن است آمریکایی‌ها باز سراغ فاکتور قبلی خود، یعنی حمله نظامی بروند.

شریعتمداری با طرح این سوال که باید دید چه عاملی باعث شده که آمریکایی‌ها به ترور سردار سلیمانی روی بیاورند؟ گفت: باید ببینیمآیا آمریکایی‌ها چیزی دیده‌اند که احساس کرده‌اند اگر ضربه‌ای بزنند با واکنش خاصی روبرو نمی‌شوند؟چه عاملی وارد سیستم محاسباتی آمریکایی‌ها شده که دست به این جنایت زده‌اند؟

وی با بیان اینکه واکنش ایران به این ترور، تعیین کننده است، افزود:نمی‌گویم آمریکایی‌ها پیام خاصی از جایی دریافت کرده‌اند، امّا ظاهراً از برخی شواهد به این نتیجه رسیده‌اند که ما خیلی هم در انتقام جدی نیستیم پس دست به این جنایت زدند.

شریعتمداری با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر اقدام متناظر از سوی ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: این موضوع را کسانی مطرح می‌کنند که در دنیا داعیه اربابی عالم را دارند.

وی ادامه داد: اینکه مثلاً می‌گویند ما اقدامی را درباره وزیر جنگ آمریکا انجام دهیم، باید گفتکل زندگی ترامپ و اعوان و انصارش به اندازه یک قطره خون شهید سلیمانی ارزش ندارد،اما این حرف، نشانه عجز آن‌هاست.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:متأسفانه بعد از شهادت حاج قاسم با برخی اظهارنظرها روبرو هستیم که حداقل می‌شود گفت قابل تامل است؛ عده‌ای بیانیه می‌دهند و می‌گویند مراقب باشید به خاطر خون سردار سلیمانی، ملت را فدا نکنیم!

شریعتمداری ادامه داد:یک نماینده مجلس مصاحبه می‌کند و می‌گوید: «ما که توان برخورد با آمریکا، انگلیس و فرانسه را نداریم، پس بهتر است برویم با آن‌ها مذاکره کنیم»!

وی با احمقانه‌ دانستن این پیشنهاد گفت:با چه کسی می‌خواهید مذاکره کنید؟ ترامپ، سقف مذاکره را مشخص کرده و می‌گوید این چند خواسته را قبول کنید. نخست اینکه دست از حضور در منطقه بکشید‌. یعنی همان چیزی که حاج قاسم برای آن رفت. دوم اینکه صنایع موشکی را تعطیل کنید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با یادآوری توزیع جزوه‌ای از نهضت آزادی در اواخر دفاع مقدس گفت:نهضت آزادی‌ها در آن جزوه نوشته بودند: "خدا دندان تیز را به شیر داده و به آهو هم پای فرار داده است. آهو که نمی‌تواند درندگی کند، پس باید فرار‌ کند"!

شریعتمداری افزود: در همان جزوه، رزمندگان ما با سربازان وحشی "آتیلا"  مقایسه شده بودند!

وی تصریح کرد: این دیدگاه که از دست آمریکایی‌ها بگریزیم، حتی در خود آمریکایی‌ها نیز وجود ندارد و آن‌ها می‌گویند که انتقام، قطعی است.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها چقدر می‌توانند در محدود کردن پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی موفق شوند؟ گفت: آن‌ها موفق نمی‌شوند چون تصمیم در این‌باره در جایی دیگر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد:اگر در پاسخ به آمریکایی‌ها کوتاهی کنیم قطعا جسارت آن‌ها بیشتر می‌شود و اگر اقدام اخیر آن‌ها در ترور سردار سلیمانی، تست بوده باشد، به این نتیجه می‌رسند که خبری از پاسخ ایران نیست.

شریعتمداری با بیان اینکه مردم ایران تازه "یوسف" خود را پیدا کرده‌اند، گفت: شاید قبلاً اسمی از سردار سلیمانی شنیده باشند، اکنون دیگر او را می‌بینند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد