سرویس: سیاسی
کد خبر: 40907
|
09:20 - 1398/10/12
نسخه چاپی

حمله آمریکا به حشدالشعبی انتقام جویی از پیروزی‌های ملت عراق در برابر داعش بود

حمله آمریکا به حشدالشعبی انتقام جویی از پیروزی‌های ملت عراق در برابر داعش بود
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مجاهدت‌ها و نقش مؤثر جریان مردمی حشد الشعبی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش، حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد الشعبی را انتقام جویی از پیروزی‌های ملت عراق در برابر داعش دانست.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی  در دیدار جمعی از رؤسای قبایل عشایر کشور سوریه که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، با بیان اینکه سوریه طی چند سال اخیر به خوبی در برابر فتنه آمریکایی، عربی، عبری مقاومت کرده است، اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان قسم خورده بلاد اسلامی و امت پیغمبر(ص) هستند و جز دشمنی نمی‌توان از آن‌ها انتظاری داشت اما آن موضوعی که مایه تأسف و تأثر بوده، همراهی کشورهای مسلمانی مثل عربستان سعودی و امارات با دشمنان اسلام است، متأسفانه منابع خدادادی و امکانات این کشورهای مسلمان در عوض آنکه در جهت ترقی و پیشرفت امت اسلام قرار گیرند، در اختیار دشمنان دین برای ضربه به مسلمان قرار داده شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید از اتفاقات تاریخی و حوادث تلخ برای آینده درس بگیریم، به بیان عبرت‌های توطئه غربی، عبری و عربی در تشکیل داعش برای امت مسلمان پرداخت و گفت: ابتدا باید این باور را داشته باشیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و دیگر آنکه در قضایای اخیر سوریه و عراق در عمل ثابت شد که آمریکا دیگر آن ابرقدرتی نیست که هرچه اراده کند، همان شود.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمام قدرت و توان خود و کشورهای مرتجع منطقه با میلیاردها دلار پول نفت خود دست بر دست هم دادند و جنگ احزابی را برای نابودی سوریه شکل دادند اما موفق نشدند.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: شهرهای بزرگ سوریه را ویران، هزاران نفر را شهید یا کشتند و میلیون‌ها انسان بی‌گناه را آواره کردند، اما  آمریکا نتوانست به اهداف شومش برسد.

تولیت آستان قدس رضوی سومین درس از فتنه داعش را توجه به قدرت ملت و اهمیت وحدت ملی معرفی و بیان کرد: درس دیگری که از حوادث اخیر سوریه می‌توان گرفت این است که اگر همه ملت با هر گرایش و مذهبی متحد باشند، دشمن هر چقدر هم قوی باشد، نمی‌تواند آن‌ها را از پا درآورد و موفق شود.

وی با بیان اینکه ما دست نصرت الهی را به خوبی در قضایای سوریه مشاهده کردیم، عنوان کرد: وحدت، انسجام و مقاومت مردم، دولت و ارتش سوریه در مقابله با توطئه داعش واقعا ستودنی بود، البته حضور بسیار مؤثر و تأثیرگذار حزب الله در سوریه قابل انکار نیست.

حجت‌الاسلام مروی گفت: شعار ما در جمهوری اسلامی حمایت از مسلمانان بدون توجه به گرایش‌های مذهبی است، امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی از همان ابتدا مسئله دفاع از فلسطین را در صدر برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار دادند، با اینکه شاید در فلسطین یک شیعه هم وجود نداشته باشد، این امر نشان می‌دهد موضوع اسلام و مسلمانان برای ما مهم است.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن محکوم کردن حملات آمریکا به مواضع حشد الشعبی در کشور عراق، اظهار کرد: ما باید دشمن را بشناسیم و لحظه‌ای از دشمن غافل نباشیم، آمریکا در عراق مقر جریانی مردمی که در برابر تروریست‌های داعشی ایستاد و با آن‌ها جنگید را بمباران و تعداد از آن‌ها را شهید می‌کند.

وی با بیان اینکه جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی اذهان بسیاری را نسبت به چهره واقعی آمریکا روشن کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا، شیطان دشمن شما است، پس شما نیز او را دشمن بگیرید» آیا امروز آمریکا دشمن اسلام و مسلمانان نیست؟ آیا می‌توان به دشمن حسن ظن داشت؟

حجت‌الاسلام مروی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام تحریم‌های دشمن با توکل و عنایت خداوند در بسیاری از حوزه‌های نظامی، پزشکی و دانش هسته‌ای به خودکفایی و استقلال رسیده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما مسئله سوریه را به پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسئله خودمان می‌دانیم و حقیقتا آن کسی که در مسئله سوریه بر مقاومت تأکید و با وجود ناامیدی بسیاری از اشخاص، به دیگران روحیه می‌داد و می‌فرمود «آمریکا شکست خواهد خورد»، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و همان که معظم‌له فرمودند همان شد.

فارس

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب