سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40896
|
08:33 - 1398/10/12
نسخه چاپی

استاندار ایلام اعلام کرد؛

احتمال سفر رئیس جمهور به ایلام در هفته آینده

احتمال سفر رئیس جمهور به ایلام در هفته آینده
استاندار ایلام گفت: حضور رییس جمهوری در استان ایلام بدون شک دریچه های توسعه پایدار و درازمدت را به روی مردم این استان می گشاید.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام با اعلام این خبر گفت: با توجه به سفر رییس جمهور به استان ایلام و مصوبه ها و اعتباراتی که در این سفر به ایلام اختصاص خواهد یافت و همچنین با توجه به افزایش بودجه استان در لایحه سال ۹۹ می توان سال آینده را با وجود تحریم ها سالی درخشان و همراه با رونق اقتصادی و عمرانی برای ایلام قلمداد کرد.

وی به همه مدیران دستگاه های دولتی تاکید کرد: تا روز جمعه فهرستی از نیازها، خواسته ها و کاستی های دستگاه متبوع خود را جمع آوری و به استانداری ارائه دهند تا در شورای اداری که با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد مطرح و مورد رسیدگی و ارزیابی قرار بگیرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بدون شک در پی حضور رییس جمهوری در استان، نتایج درخشان سفر تیم اقتصادی که چند ماه پیش به ایلام آمدند و نیز اعتبارات قابل توجه استان در بودجه سال ۹۹، استان ایلام سال آینده از لحاظ سرمایه گذاری ها و حضور بخش خصوصی، نهادها، موسسات و شرکت های مختلف برای سرمایه گذاری در طرح های کلان سال درخشانی را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هم اکنون اجرا یا تکمیل چندین پروژه پتروشیمی هلیلان، دره شهر، مهران و دهلران، اجرای راه آهن، تکمیل سامانه گرمسیری و احیای اراضی جنوب استان از سد کرخه، افزایش اعتبارات اربعین، ... در دستور کار دولت قرار دارد که اجرای هرکدام از این طرح ها نقشی موثر در ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای استان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از پتانسیل های خوب و مطلوب استان ایلام برای توسعه و ترقی وجود وفاق و همدلی بین تمام مسوولان استان اعم از نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان ها، نمایندگان مجلس، سپاه، دستگاه های نظامی و نظارتی،‌ مدیران دستگاه های اجرایی و از همه مهمتر مردم با مسوولان است که استان را از هرگونه حاشیه ای بدور کرده است.

استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی خواست: تعامل خود با مردم و اصحاب رسانه را بیشتر کنند و اقدامات انجام شده نظام در طول فعالیت تمام روسای جمهوری پیشین و کنونی را با رعایت عدل و انصاف بیان و از خدمات نظام به استان ایلام دفاع کنند.

وی در مورد تبدیل بخش هلیلان به شهرستان هم توضیح داد: هلیلان با وجود آنکه برخی شاخص های تبدیل شدن به شهرستان را نداشت اما باتوجه به عمق محرومیت های این منطقه تبدیل آن به شهرستان و ایجاد پتروشیمی در آنجا می تواند تا حدود زیادی از بار محرومیت هلیلان بکاهد.

سلیمانی دشتکی در مورد تبدیل بخش چوار به شهرستان هم گفت: هرچند پیگیری ها برای تبدیل چوار از بخش به شهرستان با جدیدت ادامه دارد اما به صلاح دید هیات دولت ادامه پیگیری ها در این حوزه به بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی موکول شده است.

ایرنا 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب