سرویس: سیاسی
کد خبر: 40848
|
11:31 - 1398/10/10
نسخه چاپی

شبنم نعمت‌زاده به 20 سال حبس محکوم شد

شبنم نعمت‌زاده به 20 سال حبس محکوم شد
هفدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی نشست قوه قضائیه آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار،هفدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز سه‌شنبه دهم دی ماه، با حضور نمایندگان قضایی رسانه‌ها در ساختمان دادگستری کل استان تهران آغاز شد.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز نهم دی روز بصیرت، با تسلیت درگذشت دو نوجوان کولبر کردستانی گفت: امیدوارم این حادثه تلخ آخرین حادثه ای باشد برای کسانی که برای به دست آوردن نان حلال سخت ترین کار را انتخاب می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: قاچاقچیان کالا بدانند آتش عدالت دامن آنها را خواهد گرفت و ضمن به آتش کشیدن کالای قاچاق جسم فربه آنها را هم در بر می گیرد. بارها اعلام کردیم مشکل قاچاق کشور ما مرزنشینان نیستند بلکه واردات بی رویه و اقدامات قاچاقچیان است. دولت و نهادهای متولی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی بی وقفه به مردم و فرهنگ سازی برای کار جهادی و خدمت به مردم شعار اصلی قوه قضائیه است گفت:  این اقدامات تبلیغاتی نیست و کار بر اساس باور و اعتقاد است.

اسماعیلی با اعلام اینکه در پنج شنبه این هفته رییس قوه قضائیه سفری به استان البرز انجام خواهد داد گفت: روز جمعه هم دادستان ها و دادگستری ها فراخوان شده اند که در یک نشست تخصصی حضور یابند. عزمی در قوه قضائیه شکل گرفته است که در ماه های آخر سال کار جهادی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: آیت الله رئیسی اخیراً دستورالعملی در رابطه با رسیدگی به پرونده های معوق صادر کرده که روز گذشته هم ابلاغ شد تا بتوانیم تا پایان سال عیدی خدمت به مردم بدهیم. ۸۳ هزار ملاقات مردمی از ابتدای امسال انجام شده و مردم توانستند چهره به چهره با مدیران قضایی جلسه داشته باشند. این میزان ملاقات مردمی نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ۲۷ هزار مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته و ۳۰۲ نفر از سردفتران و دفتر یاران انفصال موقت و ۵۱۷ نفر به جزای نقدی محکوم و ۳۳ نفر هم سلب صلاحیت شدند. فقط در یک ماه گذشته سی کارمند از سازمان ثبت اسناد بازداشت شدند. اینها بدین معنی است که دستگاه قضا پای مبارزه با فساد ایستاده است.

اسماعیلی خبر داد: به زودی بر تعداد شعب دادگاه های رسیدگی کننده به مبارزه با مفاسد اقتصادی افزوده خواهد شد و شعب جدیدی اضافه می شود. در پرونده شبنم نعمت زاده و لشگری پور به جرم مشارکت در اخلال عمده از طریق توزیع مایحتاج عمومی مجموعا به ۲۰ سال حبس تعزیری و هفتاد و چهار ضربه شلاق و محرومیت دائم همچنین شبنم نعمت زاده به رد مال معادل ۴۵ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی اظهار داشت: درخصوص تشویق سوت زنان حوزه فساد این امکان برای عموم مردم فراهم شده و به صورت تلفنی و دیجیتال و کتبی و مراجعه حضوری در سازمان بازرسی فراهم شده است. در این مدت جمع زیادی از شهروندان گزارش داده اند اما تا امروز تشویق مالی نکرده ایم ولی قطعا در موارد خاص افراد سوت زن مورد تشویق قرار میگیرند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دانا درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: این پرونده به دادگاه رفته و تا کنون جلساتی برگزار شده است. نقائصی در پرونده بوده که نحوه برطرف شدن این نقائص هنوز توسط قاضی دادگاه مشخص نشده است. وی درباره غیرعلنی بودن این دادگاه گفت: تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه برعهده قاضی دادگاه است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب