سرویس: سیاسی
کد خبر: 40832
|
07:09 - 1398/10/10
نسخه چاپی

۱۰ سال پس از حماسه ۹ دی؛ باز هم همه آمدند

۱۰ سال پس از حماسه ۹ دی؛ باز هم همه آمدند
ملت آگاه و مبارز ایران اسلامی روز گذشته همزمان با دهمین سالگرد حماسه یوم‌الله ۹ دی بار دیگر پرچم وفاداری به شجره طیبه انقلاب را برافراشتند و نشان دادند ۹ دی زنده و راقی است.

به گزارشايلام بيدار،دیروز پهنه ایران جلوه یکپارچگی و بیداری ملت بود. مردم مبارز و انقلابی ایران روز گذشته به میعادگاه‌ها آمدند و دهمین سالگرد یوم‌الله ۹ دی ۸۸ را به رخ جهانیان کشیدند. ملت آگاه و بصیر ایران نشان داد ۹ دی زنده و راقی است. روزی که با حضور پر شکوه خود در ابراز پایبندی به آرمان‌های انقلاب و وفاداری به مولا و مقتدای زمان‌شناس و حکیم‌شان، صحنه‌گردانان و دست‌اندرکاران داخلی و خارجی فتنه چند ماهه را حیرت‌زده کردند و آخرین میخ را بر تابوت فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ کوبیدند.


مردمی که با باور به سنت‌های الهی، برای حمایت از حاکمیت دین خدا و انقلاب اسلامی به میدان آمدند و با حرکت مجاهدت‌آمیز مقابل دشمن صف کشیدند. اینجا موسم نصرت خداست. «إِنَّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ» «خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد!» (حج ـ ۳۸)


مردمی که با لبیک به ولی امر مسلمین جهان و امام جامعه و اراده‌ راسخ و عزم مقاوم قیام کردند و با اتصال به منبع و معدن عظیم قدرت خدا، فتنه‌ای را که سودای سرنگونی نظام اسلامی داشت، خاموش ساختند. «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ» «و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند خداوند قوی و شکست ناپذیر است.» (حج ـ ۴۰)


این حرکت ایمانی و خدایی بدخواهان و کینه‌ورزان انقلاب را مأیوس کرد و دل آزادگان و مشتاقان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم را لبریز از امید و شادی و افتخار.


دیروز که در تقویم به عنوان  روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام‌گذاری شده است، سراسر ایران ساحت تداوم ابراز همین اعتقاد و اهتمام به این اقدام الهی و انقلابی بود. اجتماعات شکوهمندی که برای مسئولان پیام باور به آرمان‌های انقلاب اسلامی، نصرت الهی در صورت عمل به تکلیف، اتکا به درون و قطع امید از بیگانگان را داشت.


طلاب، اساتید حوزه، دانشجویان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم انقلابی قم در مدرسه فیضیه یوم‌الله ۹ دی را گرامی داشتند.


آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، رئیس‌مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این تجمع باشکوه با بیان اینکه حوادث بزرگ و حماسه‌های عظیم را باید در تاریخ ثبت کرده و درس‌های آن را به نسل‌های آینده منتقل سازیم، ابراز کرد: نباید اجازه دهیم حماسه‌های عظیم در کشور به دست فراموشی سپرده شود؛ توجه داشتن به حوادث بزرگ و حفظ آنها در اذهان عمومی و انتقالشان به نسل‌های بعدی سبب می‌شود تا هیچگاه در برابر دشمنان دچار خودباختگی نشویم و قدرت خود را به نمایش بگذاریم.


به گزارش رسا، وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم شکرگزاری نسبت به نعمت‌های الهی سبب فزونی نعمات می‌شود، اظهار داشت: کوتاه شدن دست دشمنان از کشور یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم؛ اینکه خداوند به ما کمک کرد تا تسلط دشمن بر کشور خود را از بین ببریم و به استقلال برسیم یک نعمت بسیار بزرگ است که باید شکر آن را با رعایت تقوا، انجام وظایف و توکل به خداوند بجا بیاوریم.


پیغام احمقانه مذاکره


رئیس‌مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه برای رسیدن به پیروزی باید از دشمنان و بیگانگان قطع امید کنیم، اظهار داشت: آیا مذاکره با کسانی که همواره در پی نابودی ما هستند احمقانه نیست؟ آیا در خفا پیغام مذاکره فرستادن برای دشمنان و امید بستن به که می‌خواهند ما را نابود کنند حماقت نیست؟ نخستین وظیفه ما در مواجهه با امتحانات الهی آن است که به درگاه خداوند متعال تمسک جسته، به پروردگار عالم توکل کرده و از دشمنان قطع امید کنیم.


آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین وظیفه افراد جامعه به ویژه روحانیت حفظ نظام اسلامی و دفاع از کیان آن است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید همواره وظیفه خود را انتخاب افراد صالح برای تصدی مسئولیت‌ها بدانند؛ مردم باید افرادی را انتخاب کنند که با اخلاص بوده، بصیرت دارند و نسبت به وظایف اسلامی خودشان آگاه هستند.


نور انقلاب در دنیا حاکم می‌شود


مردم انقلابی و پا به رکاب تهران نیز در سالروز حماسه ۹ دی اجتماع بزرگی را در میدان امام حسین(ع) برپا کردند و وفاداری خود را نسبت به ارزش‌های انقلاب و نفرت از فتنه‌گران را به نمایش گذاشتند. مردم تهران همچنین شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «مرگ بر مسئول بی‌کفایت»، «نتیجه بصیرت میثاق با ولایت»، «راه نجات امت میثاق با ولایت»، «گشایش معیشت میثاق با ولایت» و...را فریاد زدند.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ۱۰ سال از حماسه‌ بزرگ و معجزه‌آسای نهم دی می‌گذرد اما همچنان مردم ایران فتنه سال ۸۸ را فراموش نکرده و برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای فتنه‌های دیگر را هم خنثی کرده‌اند.


به گزارش فارس، وی گفت:‌ ۹ دی تجلی ولایتمداری و تجلی خشم مقدس در برابر استکبار بود ضمن اینکه اطاعت ولایتمداران از ولی امر بود. وی خاطرنشان کرد: خدا با انقلاب اسلامی و به دست مردم ایران بنا دارد نور انقلاب را در دنیا حاکم و چراغ فتنه‌گران را خاموش کند.


مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه مشهد نیز برای ثبت حماسه‌ای دیگر و تجدید میثاق با ولایت جهت راهپیمایی یوم‌الله ۹ دی از خیابان شیرازی به سمت حرم مطهر امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) راهپیمایی کردند تا بار دیگر بصیرتشان را به رخ فتنه‌انگیزان بکشند.


بصیرت دانش‌آموز هفده ساله


خبرنگار فارس گزارش می‌دهد؛ از ثریا اسفندیاری که ۱۷ سال بیشتر ندارد، علت آمدنش به راهپیمایی را می‌پرسم که در جوابم می‌گوید: به عنوان یک دانش‌آموز بسیجی به همراه دوستانم در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم تا به قول حضرت آقا بگوییم که دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی ادامه می‌دهد: اگر مسئولان نظام ما گول وعده‌های دروغین دشمن را نخورند و به ما جوان‌ها اعتماد کنند، تمام نقشه‌های دشمن نقش برآب خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم فتنه ۸۸ دوباره تکرار شود.


حاضر نشدند به مردم بگویند تقلب امکان ندارد


حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در آیین گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی و تجلیل از مبلغان زائران پیاده دهه آخر صفر با عنوان «طلایه‌داران خدمت و بصیرت» که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ به دست خواص بی‌بصیرت اتفاق افتاد، به تشریح وقایع آن دوران و تلاش‌های رهبر معظم انقلاب برای هدایت سران فتنه پرداخت و ابراز داشت: رهبر معظم پس از انتخابات طرف مغلوب که خود را پیروز انتخابات معرفی کرده بود را فراخواندند و جلسه مفصلی را با او داشتند، آن کاندیدای شکست خورده خواستار ابطال انتخابات بود، رهبری از او دلایل این خواسته را پرسیدند و خواستند اگر گزارش و مدرکی مستندی بر تخلف در انتخابات دارد ارائه کنند، که هیچ مدرک و دلیل محکمی وجود نداشت.       

   
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرمودند: «شما اگر مدرک و سند قابل قبولی دارید به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهید و اگر بررسی‌ها تخلف گسترده در انتخابات را اثبات کرد، انتخابات را باطل می‌کنیم اما تنها به صرف یک ادعا نمی‌شود انتخابات را باطل کرد، مگر مردم ابطال انتخابات بدون سند و ادله محکم را می‌پذیرند؟ اگر انتخابات بدون ارائه مدرک و سند قابل قبول باطل شود، ممکن است این اتفاق به یک رویه در انتخابات‌ها تبدیل و همیشه طرف مغلوب خواستار ابطال انتخابات شود، آیا در چنین شرایطی می‌توان در آینده انتخاباتی در کشور برگزار کرد؟»

اما کاندیدای مغلوب انتخابات سال ۸۸ بر موضع خود ایستاد؛ بعد رهبری معظم فرمودند: «آغاز کار با شماست اما پایان کار دست شما نیست.»


تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در همان هفته اول به دعوت رهبری معظم جلسه‌ای با رؤسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها برگزار شد، معظم‌له در آن جلسه فرمودند مدیریت این جلسه با من است و از نمایندگان کاندیداها خواستند حرف‌هایشان را بزنند، هرکدام از نمایندگان نقطه نظراتشان را بیان کردند تا نوبت به ستاد انتخاباتی کاندیدای مغلوب رسید، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی آن فرد گفت: «من چندین سال معاون سیاسی وزیر کشور بودم و چندین انتخابات برگزار کردم، سیستم و سازوکار انتخاباتی کشور به‌گونه‌ای نیست که بشود درونش هفت یا هشت میلیون تقلب کرد. خیلی برای تقلب برنامه‌ریزی شود شاید نهایت ۲ تا ۳ میلیون تخلف در آرا صورت پذیرد.» رهبری معظم فرمودند: «همین سخنان را در تلویزیون برای مردم هم بگویید.» اما حاضر نشدند سخنانی که در جلسه‌های خصوصی می‌گفتند را برای مردم نیز بازگو کنند.


بصیرتی به وسعت ایران


به گزارش مهر، مردم انقلابی و بصیر قزوین نیز به مناسبت فرارسیدن ۹ دی با تجمع در امامزاده حسین(ع) قزوین بار دیگر به ندای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی لبیک گفته و با شعارهای انقلابی خود بار دیگر علاقه‌مندی و ارادت خود به ولایت، انقلاب و ارزش‌های اسلامی را به اثبات رساندند.
مردم اصفهان نیز به همین مناسبت تجمع باشکوهی را در میدان تاریخی انقلاب اصفهان برگزار و انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام و حمایت و پایبندی خود به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را اعلام کردند.


مردم گلستان هم با اجتماع بزرگ خود، هرگونه فتنه و فتنه افکنی را محکوم کردند و وفاداری خود به نظام و انقلاب اسلامی را ابراز داشتند.


مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه در ۲۵ نقطه شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان ایلام با حضور باشکوه مردم ولایی و شهیدپرور استان برگزار شد. مردم کرمانشاه با تجمع بصیرتی برای فرزندانشان مشق ولایت مداری کردند و بازهم به دشمنان نشان دادند تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.


مردم ولایتمدار مرکز استان سمنان نیز با حضور در میدان امام خمینی(ره) بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولی‌فقیه همزمان با سالروز حماسه ۹ دی تجدید بیعت کردند و غریو الله‌اکبر و مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.


آیت‌الله سیدرضا تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم، بیان داشت: بینش عمیق و بصیرت مردم بارها و بارها دشمن را در دوره‌های مختلف ناامید ساخته است و امروز هم مردم ما در صحنه حضور دارند و جواب دشمنان را می‌دهند.


مردم رشت نیز با حضور حماسی خود، حمایت و وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب اسلامی را بار دیگر نشان دادند.


به پشتوانه انقلاب و شهدا و به برکت ولایت با قدرت ادامه می‌دهیم


تجمع بزرگ ۹ دی با حضور گسترده مردم کرمان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مقابل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.


سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در این اجتماع با بیان اینکه سودهای با بصیرت بودن را ما خودمان می‌بینیم، گفت: ما به پشتوانه انقلاب و شهدا و به برکت ولایت با قدرت ادامه می‌دهیم و ان‌شاءالله در سال‌های آتی می‌توانیم با این تکیه‌گاه جلو برویم چرا که این از وعده‌های خداوند است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از شهرهایی که جلوه ویژه‌ای در ۹ دی ۸۸ داشت، کرمان بود که این نشانه بصیرت بالای مردم این دیار است.


مردم استان چهارمحال و بختیاری هم با حضور پر شور خود در راهپیمایی ۹ دی بار دیگر حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی به جهانیان اثبات کردند.


سرزمین آفتاب و زادگاه بنیان گذار انقلاب هم، بار دیگر شاهد تکرار حماسه نهم دی و تجلی ولایتمداری و بصیرت ملت ایران بود. مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی از ساعت ۹:۳۰ در میدان امیرچخماق یزد آغاز شد و مردم دسته دسته از گوشه و کنار شهر برای حضور در این اجتماع بزرگ حضور یافتند.


به همین سیاق، شهرهای دیگر کشور نیز عرصه اعلام حمایت از آرمان‌های انقلاب و ابراز انزجار و بیزاری از فتنه‌گران بود. در ادامه به محورهای مهم سخنرانی‌های این اجتماعات اشاره می‌شود.


آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در تجمع بصیرتی ۹ دی در مصلی جمعه بوشهر از رئیس‌علی دلواری و شهید عاشوری به عنوان نمادهای مقاومت در مقابل دشمنان نام برد و تأکید کرد: با افزایش دشمنی‌های دشمنان، فریاد ملت ایران رساتر و مشت‌هایش محکم‌تر می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم دهمین سالروز حماسه ۹ دی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حقیقتاً باید روز نهم دی را روز میثاق امت با ولایت نامگذاری کرد، چون مردم در آن روز ارزشمند به دنیا ثابت کردند پشتیبان ولایت هستند.


۹ دی؛ نمادی از پیوند ملت آگاه  و رهبری فرزانه


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در جمع راهپیمایان ۹ دی شهر یاسوج بیان داشت: ۹ دی نمادی از پیوند ملت آگاه و رهبری فرزانه بود که وقتی دست بیگانگان را مشاهده کردند، با همه قدرت و توان مقابل آنها ایستادند و با ایستادگی به موقع، تهدیدها به فرصت جدیدی تبدیل شد.


کروبی: با قیف تقلب کردند!


عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم دهمین سالروز حماسه ۹ دی‌ماه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ از سوی سران فتنه، اظهار داشت: آنها می‌خواستند بدون هیچ دلیلی از تلویزیون اعلام کنند که تقلب شده است و من بارها به آنها گفتم که مگر امکان دارد که ۱۲ میلیون رای جابه‌جا شود؟ ولی کروبی ادعا کرد که اینها یک قیفی در داخل صندوق‌ها گذاشته بودند تا اطراف رای مردم باشد و وسط رای احمدی‌نژاد از سوی تقلب‌کنندگان که از قبل نوشته شده است.


به گزارش فارس، وی گفت: من آن روز خطاب به کروبی گفتم که اصلا قیف هم باشد، مگر این قیف‌ها برای چند صد صندوق بوده که می‌تواند ۱۲ میلیون رای جابه جا کند و اصلا این قیف‌ها کجا تولید شد که ما ندیدیم؟ این نشان از آن دارد که اگر گیر فتنه بیفتید، بدون هیچ منطقی پیش خواهید رفت و در این فتنه یار صدیق امام و غیره نمی‌شناسد.


حرکت در مسیر ولایت و رهبری  تمام فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کند


حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، تصریح کرد: در چنین شرایطی که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار داشت، فتنه‌گری سران فتنه و حامیان بین‌المللی آنان در سال ۸۸ خیانت به ایران بود.


وی با بیان اینکه کلید واژه تقلب رمز آشوب و اغتشاش بود، اظهار داشت: بعد از گذشت چند سال از فتنه ۸۸ برخی از همین مدعیان تقلب در انتخابات، به صراحت از عدم وقوع تقلب در این انتخابات می‌گویند اما سؤال اینجا است که چرا همین مسئله را در انظار عمومی نمی‌گویند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی تأکید کرد: حرکت در مسیر ولایت و رهبری تمام فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.


فتنه‌گران؛ گرا دهندگان تحریم


مهرداد بذرپاش، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در اجتماع یوم‌الله ۹ دی اراک، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، در کشور ۳ مقطع تاریخی تحریم داشتیم، گفت: قبل از ۲۰۰۶ که تحریم مقطعی بود؛ از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحریم جامع ایران و لیبی بود. ما را به بهانه‌ تروریسم و لیبی را به جرم حقوق بشر تحریم کردند. اما مقطع سوم تحریم که تا امروز ادامه دارد از اتفاقات سال ۸۸ شروع شد. عده‌ای نامرد، از داخل به دشمن بیرونی پیام فرستادند که برای تضعیف و خسته‌کردن حکومت اسلامی، باید تحریم‌های شدید وضع شود. این پالس‌ها منجر به تحریم جامع شد که تمام ارکان اقتصادی کشورمان را فرا گرفت.


وی اظهار داشت: بازیگران اصلی تولید تحریم، امروز با زبان درازی عوام فریبی می‌کنند و مردم را می‌ترسانند که اگر فلان معاهده را نپذیریم، تحریم می‌شویم! شما خودتان عامل تحریم بودید، حالا ژست حق به جانبی می‌گیرید و طلبکارید؟!


بر اساس این گزارش، در قطعنامه این حماسه شکوهمند آمده است: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ایِ خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملّت و دین و سکینه قلب مؤمنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌هایِ بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مُسَلَّمِ شرایط قانونی نامزدهای انتخاباتی و اِعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیر انقلابی به خانه ملت را مُصِرّانه خواهانیم.

منبع: کیهان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد