سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40824
|
10:00 - 1398/10/10
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پساب های شهری تهدیدی برای محیط زیست ملکشاهی

پساب های شهری تهدیدی برای محیط زیست ملکشاهی
شهرستان ملکشاهی از وجود سیستم فاضلاب شهری محروم است و پسابهای شهری تهدیدی برای محیط زیست منطقه محسوب می گردد.

به گزارشايلام بيدار، شهرستان ملکشاهی از وجود سیستم فاضلاب شهری و تصفیه خانه پسابها محروم است.

 

با نگاهی به وضعیت شهر در می‌یابیم که هنوز پساب فاضلاب‌های شهری به سیستم تصفیه خانه فاضلاب متصل نیست و آب جوی‌ها و منازل شهروندان در سطح شهر به سمت جنوب شهر ارکواز ملکشاهی جاری می‌شود.

 

موقعیت شهر ارکوازملکشاهی به گونه ایی است که فاضلاب های خانگی و شهری به سرعت وارد رودخانه میان تنگ شده و مشکلات عدیده زیست محیطی ایجاد می کند.

 

از دیر باز فاضلاب و پساب های شهری ملکشاهی با کانال‌ها و جداول به سوی جنوب شهر رانده می‌شود اما راندن فاضلاب به این شیوه از نظر بهداشتی عوارض سویی بر محیط زیست دارد.

 

فاضلابهای شهری ملکشاهی به حریم رودخانه ها وارد می شوند وبا آلوده ساختن آب رودخانه میان تنگ، علاوه بر ایجاد تهدیدی برای محیط زیست، سبب دردسرهایی برای کشاورزان درحاشیه رودخانه و زمینهای پائین دست شهرستان شده است.

 

پسابهاي شهری همچنين عاملی برای بروز بیماریهای گوناگون وتهدید سلامت ساکنین روستاهای مسیر محسوب می گردد و ادامه مسیر فاضلابهای شهری درمسافتهای طولانی تر حتی به روستای گنبد پیرمحمد نیز می رسد.

 

فاضلاب شهری ملکشاهی عاملی برای بروز بیماریهای گوناگون وتهدید بهداشت ساکنین روستاهای مسیر محسوب می گردد.

 

پسابهای شهری مانعی برای کشاورزی منطقه

روستای میان تنگ واقع در پایین دست شهر ملکشاهی با داشتن باغات و زمینهای کشاورزی آبی یکی از منابع تولید محصولات تره بار و میوه محسوب می شود که متاسفانه ورود این پسابها به آب روستا یکی از دغدغه های بزرگ مردم است.

 

باغات ومزارع حاشیه رودخانه و عشایر کوچرو محل در معرض تهدید آبهای آلوده اند وهنوز برای حل این معظل چاره اندیشی مناسب صورت نگرفته است.

 

رودخانه دائمی میان تنگ علاوه بر مزیت های زیست محیطی محل تامین آب مورد نیاز آبیاری زمین های کشاورزی و باغات منطقه است که آلودگی آن باعث تهدید سلامت مردم می شود.

 

زیست حیات وحش منطقه نیز بستگی به آب رودخانه میان تنگ دارد و پرندگان و جانوران زیادی از این آب برای رفع تشنگی استفاده می کنند.

 

محدودیت منابع آب و لزوم استفاده از پسابها پس از تصفیه مجدد، ساخت تصفيه خانه فاضلاب شهری را ضروری ساخته است.

 

احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری در پایین دست شهر ارکواز از ورود مواد آلاینده به رودخانه جلوگیری کرده و از خسارت به اکوسیستم منطقه نیز جلوگیری می کند.

 

انتظار می رود مسئولین مربوطه برای حل این مشکل راه حل مناسبی ارائه نمایند تا فاضلابهای شهری وارد طبیعت زیبای منطقه نشود وحداقل تصفیه روی این حجم از فاضلاب خروجی شهر صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد