سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40818
|
06:49 - 1398/10/10
نسخه چاپی

در بازدید از معاون مرکز جنگلهای کشور مطرح شد؛

۳۰۰ هکتار از تپه ماهورهای دره شهر جنگل می شود

  ۳۰۰ هکتار از تپه ماهورهای دره شهر جنگل می شود
رییس منابع طبیعی دره شهر از موافقت معاون مرکز جنگلها و مراتع ابخیز داری به افزایش سطح زیر پوشش جنگلها در این شهرستان خبر داد

به گزارش ایلام بیدا ر به نقل از سیمره خبر،"دکتر ابراهیم پیرزادیان" معاون مرکز جنگلهای خارج ازشمال سازمان جنگلها مراتع و ابخیزداری کشور از پروژه های اجرایی بخش جنگل شهرستان دره شهر بازدید کرد.

دکتر "ارش مزبانی" رییس منابع طبیعی دره شهر ر گفت: این طرح باتوجه به کمبود فضای سبز، و نیاز شدید مردم شهرستان به تقویت پوشش گیاهی در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی تپه ماهورهای زیر پوشش جنگل رفته است.

وی اظهار کرد: همچنین با همکاری فرمانداری شهرستان کار جاده سازی و مسیرهای آبرسانی همزمان با اجرای این طرح درحال انجام است.

مزبانی با بیان اینکه هزینه این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شده است، افزود: همچنین به پیشنهاد امام‌جمعه دره شهر و موافقت دکتر پیرزادیان ۱۰۰ هکتار نهالکاری دیگر به این پروژه اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مکان یابی بعمل آمده در چهار چوب اصول علمی مبتنی بر آمایش سرزمین و به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک منطقه، کاشت گونه های کنار، بادام، زیتون،آکاسیا،مشک،اکالیپتوس و برهان بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش خاک در دستور کار قرار می گیرد.

رییس منابع طبیعی دره شهر خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه می تواند نقش بسزای در توسعه فضای سبز و زیبایی شهرستان دره شهر ایجاد می کند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد