سرویس: سیاسی
کد خبر: 4066
|
18:05 - 1392/07/07
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رابطه با آمریکا منوط به اقدامات عملی اوباماست

رابطه با آمریکا منوط به اقدامات عملی اوباماست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:رابطه با آمریکا منوط به اقدامات عملی اوباماست.

به گزارش ایلام فردا،دکتر احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گوی اختصاصی با ایلام فردا با اشاره به گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اسلامی ایران اظهار داشت:این گفت و گو در چارچوب گفتمان دولت و تعامل با دنیا و نیز رفع تنش با  آمریکا بود.

وی ادامه داد:البته این گفت و گوبسیار کوتاه بوده و در واقع این گفت و گوی تلفنی به معنای مذاکره با آمریکا نیست و فقط در جهت ادامه مذاکرات توسط وزیران امور خارجه در مسئله هسته ای بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:تقاضای گفت و گو از طرف آمریکایی بوده و این نشان دهنده اقتدار نظام و دولت است ،ولی به نظر من این مذاکراتی که صورت گرفته مثبت می باشد و درواقع الان توپ در زمین آمریکا می باشد که اگر این کشور نتواند اعتماد ایران را کسب کند قطعا وجهه خود را از دست خواهد داد.

دکتر شوهانی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد آمریکا در قبال ایران نیز تصریح کرد:امروز صداهای مختلفی از آمریکا به گوش می رسد در حالی که برخی از نمایندگان پارلمان و کنگره همچنان رویکرد خصمانه دارند اما رئیس جمهور،وزیران و معاونان او در مورد مذاکره سخن می گویند،بنابراین برای ادامه رویکرد مثبت مذاکره، باید آمریکا گامهای عملی از قبیل رفع تحریم ها را در دستور خود قرار دهد.

وی اولین گام آمریکا برای ادامه مذاکرات را دست برداشتن از اقدامات خصمانه خود در قبال ایران دانست و تاکید کرد:آمریکا باید در خصوص رفع تحریم ها علیه ایران اقدامات عملی انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص فشارهای لابی صهیونیسم به آمریکا برای جلوگری از مذاکره نیز گفت:دولت آمریکا کار بسیار سختی را در پیش روی خود دارد و این دیوار بی اعتمادی 34 ساله که بین ایران و آمریکا وجود دارد بر سختی کار افزوده است،قطعا لابی صهیونیسم نیز در این خصوص فشارهای خود را وارد خواهد کرد و مخالف این گفت و گو ها هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب