سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 40650
|
08:25 - 1398/10/04
نسخه چاپی

گفتگو با حجت الاسلام سالک در رد برخورد با رسانه‌های منتقد دولت؛

این درست نیست که فقط به وطن امروز تذکر بدهند و به دیگر رسانه‌ها نه!

این درست نیست که فقط به وطن امروز تذکر بدهند و به دیگر رسانه‌ها نه!
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رد برخی برخورد های یک سویه و اقدامات ناعادلانه با رسانه های منتقد دولت گفت: حرف اصلی ما این است، این درست نیست که فقط به وطن امروز تذکر بدهند و به دیگر رسانه ها نه.

به گزارشايلام بيدار، روز گذشته ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: روزنامه وطن امروز به دلیل درج تیتری توهین‌آمیز و بر خلاف منافع و مصالح ملی و دستگاه دیپلماسی کشور هنگام سفر رئیس جمهور به کشور ژاپن، در صفحه یک آن روزنامه، تذکر گرفت.

 این در حالی است که خبرگزاری هایی مانند خبرآنلاین و ایسنا که حامی دولت هستند بابت انتشار اخباری مانند دروغ دختر آبی و خبر سازی در جهت اختلاف افکنی میان ایران و عراق در آستانه سفر اربعین که منافع و امنیت ملی را به خطر می اندازند هیچ‌گونه تذکری از سوی نهادهای نظارتی صنفی دریافت نکرده اند.

سردبیر روزنامه وطن امروز در رشته توییتی در پاسخ به انتقاد کانال های حامی دولت از تیتر روزنامه وطن امروز باعنوان "خربزه آبه" که از ضرب المثل مشهور فارسی «فکر نان باش که خربزه آب است» برگرفته شده نوشت: برخی ادعا می‌کنند مرکزی به نام «مطالعات ژاپن» تیتر روزنامه وطن امروز را مقایر با اصول حداقلی روزنامه نگاری و احترام به سران کشورها دانسته است؛ بنا به تحقیقاتی که بنده انجام دادم اساسا مرکزی به نام مطالعات ژاپن وجود خارجی ندارد.

وی همچنین در ادامه نوشت: پورتال مذکور در واقع پورتال یک مترجم زبان ژاپنی است، پس وجاهت دیپلماتیک ندارد، در نهایت اینکه انتقاد را باید از روحانی و اصرار  وی برای دعوت از سوی دولت ژاپن کرد و نه از رسانه‌های داخلی؛ مقدس نمایی رفتارهای دولت در سیاست خارجی کمکی به دولت نمی‌کند، بلکه برعکس؛ خطرناک تر از هر پوست خربزه ای عمل می‌کند.

کیفیت این تذکر فرق می کند

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: هر کسی که خلاف ارزش های انقلابی و ارکان نظام مطالبی را خارج از خطوط سیاست های نظام بیان کند باید تذکر بگیرد، ما باید این اصل را بپذیریم.

وی افزود: کیفیت این تذکر فرق می کند، می تواند شفاهی، کتبی و حضوری باشد، ولی اگر قرار باشد در ارتباط با رسانه های مختلف تبعیض قائل شوند و بی عدالتی شود، این بی عدالتی محکوم است. خبرگزاری ها اگر نوع برخوردشان به گونه ای بوده است که باید تذکر بگیرند، باید با آن ها برخورد کرد؛ اگر سیاست آقایانی که به این گونه مسائل تذکر می دهند بر اساس اصول عدالت حرکت کند مشکلی پیش نمی آید.

سالک در پایان گفت: حرف اصلی ما این است، این درست نیست که فقط به وطن امروز تذکر بدهند و به دیگر رسانه ها نه.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب