سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40282
|
14:06 - 1398/09/22
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب عزت و اقتدار ملی می‌شود

حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب عزت و اقتدار ملی می‌شود
امام جمعه ایلام گفت: حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی علاوه بر عظمت و عزت ملی، موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام "الله نور کریمی تبار"،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ظهر ؛امروز  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، گفت: نظام و انقلاب اسلامی بر پایه و اساس مردم‌سالاری دینی شکل‌گرفته است و مردم با شرکت در انتخابات نقش خود را در تعیین سرنوشت و اداره امور کشور ایفا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار بابیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوه مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی بارأی اکثریت مردم تثبیت شد و ملت به جمهوری اسلامی رأی دادند و امروز هم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد اقتدار و قدرت ایران در جهان هستیم.

 

وی افزود: مردم‌سالاری دینی و نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام بوده و جدا از اسلام نیست، افزود: خداوند متعال قوانین فردی و اجتماعی و راه سعادت انسان را از طریق قرآن کریم به‌عنوان آیین‌نامه زندگی، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در اختیار او قرار داده است و انسان برای نیل به سعادت راهی جز تبعیت از خداوند متعال و اجرای فرامین الهی ندارد.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، ابراز کرد: حضور گسترده و پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی علاوه بر اقتدار، عظمت و عزت ملی، موجب عقب راندن دشمنان و خنثی شدن توطئه‌های آنان می‌شود، مردم در وهله دوم باید نیز به دنبال انتخاب افراد شایسته و کارآمد برای نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی باشند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه بابیان اینکه مردم استان ایلام در انتخابات دوره‌های گذشته حضوری پرشور و گسترده نداشته‌اند، افزود: این حضور نشان‌دهنده بصیرت، موقعیت‌شناسی و همچنین پشتیبانی مردم استان از آرمان‌های مقدس امام راحل، انقلاب اسلامی، شهدا و منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی شاهد حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم، یادآور شد: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با استقبال خوبی همراه بود، داوطلبان انتخابات خود را در معرض رأی و نظر مردم قرار داده و جرئت پذیرفتن مسئولیت را اعلام کرده‌اند و این امر، موجب انتخاب بهتر مردم خواهد شد.

 

امام‌جمعه ایلام در ادامه با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید تلاش کنند ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود برای پذیرفتن مسئولیت نمایندگی مردم که خود رسالت و مسئولیتی بسیار سنگین است، از تخریب رقبای خود به‌طورجدی خودداری کنند، نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که مردم برنامه‌های آنان را رصد می‌کنند و بنابراین بایستی، ابتدا خود قانون‌مدار و عامل به قانون باشند که بتوانند در حیطه قانون‌گذاری و نظارت بر قانون مؤثر باشند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط کنونی کشور و وضعیت معیشتی مردم، از هرگونه ریخت‌وپاش در زمینه تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند و به دنبال ارائه برنامه و طرح در راستای رفع مشکلات مردم باشند.

 

وی در ادامه با تأکید بر رعایت تقوای الهی در همه امورات زندگی فردی و اجتماعی، ابراز کرد: هر انسانی در این دنیا، به‌اندازه ظرفیت وجودی که خداوند متعال به وی ارزانی داشته است باید تلاش کند و تنها چیزی که انسان را از گناه بازمی‌دارد و به سعادت می‌رساند، ایمان به معاد و خداوند و رعایت تقوای الهی است.

 

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه زندگی دنیوی، سرگرمی و بازی است، یادآور شد: انسان باید تلاش کند از همه نعمت‌ها و فرصت‌هایی که خداوند در اختیارش قرار داده به نحو احسن استفاده کند و برای آخرت خود با انجام اعمال نیک و اطاعات و بندگی خداوند، توشه‌ای فراهم و راه سعادت خود را پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نماز، خاطرنشان کرد: نماز سدی محکم و بازدارنده در برابر همه آلودگی‌ها و بدی‌هاست، باید تلاش شود که نماز با عنوان ستون دین، از همان دوران کودکی به فرزندان آموزش داده و کودکان و نوجوانان را به مساجد جذب کرد.

 

 

انتهای پیام/الف


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد