سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40269
|
06:19 - 1398/09/21
نسخه چاپی

ریسس امورعشایری ایوان خبر داد،

۵۲۰ خانوار عشایر کوچرو ایوان در مناطق قشلاقی اتراق کردند

۵۲۰ خانوار عشایر کوچرو ایوان در مناطق قشلاقی اتراق کردند
رییس اداره امور عشایری ایوان گفت: ۵۲۰ خانوار عشایر کوچرو این شهرستان در مناطق قشلاقی تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومار اتراق کردند.

به گزارشايلام بيدار،"مجتبی احمدی"،رییس امور عشایری ایوان گفت" کوچ پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به قشلاقی از دوم آذرماه جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دورترین محل اتراق عشایر ۱۲۵ کیلومتر است، افزود: بهسازی ۲۸۲ کیلومتر جاده دسترسی برای عشایر کوچرو در نظر گرفته شده که ۲۶ آذر ماه جاری پیمانکار آن مشخص می شود.

احمدی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، گفت: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان کوچ می کنند.

وی یادآور شد: عشایر کوچرو در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می شوند.

رییس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو، آبرسانی سیار توسط یک دستگاه تانکر آبرسان دولتی به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار ۲ هزار لیتر برای ۱۰ روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب