سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40244
|
07:20 - 1398/09/21
نسخه چاپی

گزارش؛

ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن و گلایه مردم آبدانان

ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن و گلایه مردم آبدانان
سهم کم شهرستان آبدانان در ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در بین سایر شهرستانهای استان گلایه و ناراحتی مردم را در پی داشته است .

به گزارشايلام بيدار،حدود 6 سالی از طول عمر دولت تدبیر و امید می گذرد و در این مدت دولت طرح هایی را در بخش مسکن و در راستای خانه دار کردن مردم اجرا کرده است؛ اما این طرح ها نتوانسته آن گونه که باید، تأثیری بر وضعیت بخش مسکن و خانه دار شدن مردم بگذارند.
در زمستان سال گذشته بود که طرح مسکن ملی مطرح شد. این طرح شامل ساخت 400هزار واحد مسکونی است که ساخت 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اوایل شهریورماه امسال، ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد که روز گذشت در حالی ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان ایلام شروع می شود که گویا شهرستان آبدانان در بین سایر شهرستانها و حتی شهرستانهای حوزه جنوبی دارای سهم کمتری بوده و  بنظر می رسد با میزان تقاضای مسکن در سطح شهرستان همخوانی نداشته و گلایه و ناراحتی برای مردم شهرستان آبدانان به وجود آورد این سامانه که با تاخیر 5دقیقه ای باز شد وکمتر از 40دقیقه ظرفیت این شهرستان پر و سایت بسته شد.
یکی از همشهریان در گفتگو با خبرنگارآبدانان خبربیان داشت:صبح روز سه شنبه تمامی مدارک را آماده کردم چون سایت با تاخیر باز شد و در نوبت برای ثبت نام بودم به محض پر کردن تمام مشخصات خود و خانواده ام و در هنگام ارسال کد رهگیری با خطای اینکه ظرفیت شهرستان شما تمام شده است روبه رو شدم.
وی افزود:سوال من از مسئولین این است چه تعداد ظرفیت برای شهرستان 70هزار نفری آبدانان تعیین شده است  که بعد از چند نفر ثبت نام ظرفیت تکمیل شد.
محمدی یکی دیگر از شهروند آبدانانی به خبرنگارآبدانان خبرگفت: چرا در شهر لومار ،مهران و بقیه شهرستان های استان امکان ثبت نامه تا ساعات پایانی روز وجود داشت ولی برای  مردم مظلوم این منطقه چنین چیزی امکان پذیر نبود.

وی اظهار داشت: چه کسی آمار های جمعیتی  را به وزارت کشور فرستاده که سهم شهرستان آبدانان از بخش لومار کمتر بوده اگر مسئولین در پی رفع چنین مشکلاتی از شهرستان آبدانان اقدام نکنند مجبور به کوچ و سکونت در کلان شهرها می شویم .

امكان ثبت نام مجدد اعلام می شود

"یعقوبیان "مدیر روابط عمومی شهرسازی استان در مورد بسته شدن سایت بعضی از شهرستان ها از جمله شهرستان آبدانان اظهار داشت: در اين مرحله ظرفيت  تعداد 5هزار و 500 واحد براي استان ايلام در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال مردم استان ايلام ، ظرفيت ثبت نام اوليه طرح اقدام ملي توليد مسكن دربعضي از شهرهاي استان ايلام در ساعات اوليه ثبت نام تكميل شد .

وی افزود:امكان ثبت نام براي آن دسته از كساني كه موفق به ثبت نام در اين طرح نشده اند پس از مراحل بررسي وضعيت شرايط ثبت نام شده ها و احتمال نداشتن شرايط آنان با اعلام  مجدد اداره راه و شهرسازي فراهم خواهد شد.



انتهای پیام/
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب