سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40156
|
09:18 - 1398/09/18
نسخه چاپی

مسئول منابع طبیعی شهرستان آبدانان خبر داد؛

نهالکاری 450 هکتار از جنگل های شهرستان آبدانان

نهالکاری 450 هکتار از جنگل های شهرستان آبدانان
مسئول منابع طبیعی شهرستان آبدانان گفت:همزمان با طرح نهالکاری همگانی در کشور طرح جنگل کاری 450 هکتار از جنگل های شهرستان آبدانان صورت خواهد گرفت.

به گزارشايلام بيدار،حجت السلام"حسین حاجیلری"امام جمعه آبدانان در طرح نهالکاری جنگل های آبدانان در گفتگو با خبرنگارايلام بيداراظهار داشت:یکی از فرصت های ناب در کشور ما منابع طبیعی و فرصت جنگل ها است که همه ما در برابرآن مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی درباره اهمیت حفظ درخت و درختکاری وجود دارد،افزود: جنگل ها  میراثی گرانبهاکه از گذشتگان به ما رسیده اند و ما وظیفه نگهداری و انتقال آن به نسل آینده داریم.

سرهنگ پاسدار"کرمرضا نصرالهی"فرمانده سپاه ناحیه آبدانان در حاشیه نهالکاری جنگل های دینارکوه به خبرنگارايلام بيدارگفت:شهرستان آبدانان از عرصه‌های منابع طبیعی ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار بوده که نیاز است شهروندان در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
وی کاشت نهال در راستای توسعه و ترویج درختکاری در شهرستان آبدانان دانست و افزود:با در اختیار قرار دادن نهال‌ها به مردم و کاشت این درختان می توانیم توسعه منابع طبیعی را شاهد باشیم.



 فرمانده سپاه ناحیه آبدانان تصریح کرد:تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت بسیج امر درختکاری را در شهرستان ترویج دهیم چرا که همگانی و عمومی کردن امر درختکاری می‌تواند نتایج و ثمرات مفیدی را به دنبال داشته باشد.
 
"سید قدرت نوروزی"مسئول منابع طبیعی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگارايلام بيدارظهار داشت:طرح جنگل کار 450 هکتار از جنگل های شهرستان آبدانان که 150هکتار از زمین های بخش کلات مورموری و 300هکتار از جنگل های دینارکوهرا شامل می شود صورت خواهد گرفت.
وی هدف از این کار را افزایش مشارکت عمومی در بحث نهال کاری و درختکاری دانست و افزود:به وسیله سه دستگاه بیل مکانیکی کار چاله کنی و غرس این نهال ها در 450 هکتار از زمین های شهرستان انجام خواد شد.
 
مسئول منابع طبیعی شهرستان آبدانان تاکید داشت:کار نهالکاری جنگل های شهرستان تا 20 آینده توسط کارکنان این اداره ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب