سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40142
|
08:27 - 1398/09/18
نسخه چاپی

گزارشی ازحضورجهادگران در مناطق محروم ؛

محرومیتی که با خدمت جهادگران دانشجو رنگ می‌بازد+ تصاویر

محرومیتی که با خدمت جهادگران دانشجو رنگ می‌بازد+ تصاویر
فعالیت حضور گروه جهادی نورالزهرا(س) بسیج دانشجویی استان ایلام در بین مردمان منطقه بردی شهرستان دهلران با ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی متناسب با سبک زندگی اسلامی با استقبال خوب مردمان این منطقه مواجه شد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل ا زایلام رصد، حرکت کشور در مسیر پیشرفت به تلاش و مجاهدت در عرصه های گوناگون نیاز دارد و هرکس به سهم خود باید گامی در این مسیر سخت بردارد.

پیمودن این مسیر به شناخت مسائل و مشکلات کشور و هم چنین روحیه و توان مدیریت جهادی نیازی تام دارد. یکی از این عرصه های پیشرفت مبتنی بر منافع مناطق محروم، حرکتهای جهادی است که در قالب اردوی جهادی به منصه ظهور رسیده است.

اردوهای جهادی مجموعه فعالیتهایی است مبتنی بر اندیشه های اسلامی  انقلابی و بومی که در آن تعدادی از دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه ، دانش آموزان یا دیگر اقشار، خودجوش و داوطلبانه در مناطق محروم کشور حاضر می شوند و با هدف محرومیت زدایی به عرضه انواع خدمات اعم از فرهنگی، آموزشی، تحصیلی و اقتصادی می پردازند.

در همین راستا در سال جاری، گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان ایلام متشکل از 1400 نفر در قالب 23 گروه به مناطق محروم استان ایلام، اعزام و به ارائه خدمات عمرانی، ساخت و ساز، محرومیت زدایی، آموزشی و بهداشتی، و فرهنگی مبادرت کردند.

 

"حنانه زهرا آلوس"مسئول گروه جهادی نورالزهرا(س) بسیج دانشجویی استان ایلام، درگفتگو باایلام رصد، در خصوص فعالیت های جهادی این گروه اظهار داشت: گروه جهادی نورالزهرا به تعداد 17 نفر خواهر و 7 نفر برادر با حضور دکتر سجاد عسکر زاد با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و آموزش غمز، اصلاح بدن، و مشاوره به بانوان و برادران، آداب زناشویی، همسرداری، فرزند داری، تغذیه، پوشش و غیره.. به ارائه خدمت به مردم در مناطق محروم می پردازند.

وی گفت: فعالیت این گروه جهادی از اول آذر ماه تا 15 آذر ماه در دهستان سید ابراهیم(ع) روستای بردی و با ارائه خدمات آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام گرفته است.

آلوس افزود: آموزش هایی از قبیل آداب تغذیه در مدارس راهنمائی و ابتدائی ویژه خانواده ها و مدیران مدارس برگزار شد که با استقبال بسیار خوب از طرف مخاطبان همراه بوده است.

مسئول گروه جهادی نورالزهرا(س) اضافه کرد: از طریق ارائه این خدمات به روستا نشینان این منطقه و تشویق آنان به استفاده از محصولات ارگانیک و پیشگیری از بیماری ها حدود 80 درصد مراجعه اهالی به پزشک کاهش یافته است.

وی به اثر گذاری حضور جهادگران در مناطق محروم و در بین مردم اشاره و بیان کرد: در حال حاضر کشور ما دچار مشکلات شدید اقتصادی است، و حضور جهادگران بسیجی در بین اقشار محروم جامعه موجب تزریق امیدواری و تقویت اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولین خواهدد بود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب