سرویس: اجتماعی
کد خبر: 40136
|
08:08 - 1398/09/18
نسخه چاپی

راه‌اندازی سامانه «ماهرستان» در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح

راه‌اندازی سامانه «ماهرستان» در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح
سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از راه‌اندازی سامانه ماهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی سامانه سرباز ماهر، سامانهماهرستاننیز راه‌اندازی می‌شود. 

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل تصریح کرد: سامانه سرباز ماهر مربوط به قبل از سربازی است یعنی جوانان به صورت داوطلبانه در این سامانه ثبت‌نام کرده و سپس با توجه به مهارت‌های کسب کرده از مشوق‌های 34‌گانهبرخوردار می‌شوند یا اینکه سازمان وظیفه عمومی اسامی آنها را در سامانه سرباز ماهر ثبت می‌کند. 

وی گفت: با همکاری یکی از بانک‌ها سامانهماهرستانبرای بعد از خدمت سربازی طراحی شده تا افراد بتوانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شده و از تسهیلات وام ازدواج و وام خرید استفاده کنند؛ همچنین این سامانه نیازهای شغلی هر استان را جمع‌آوری و ثبت کرده و به افراد معرفی می‌کند.

سردار کمالی بیان داشت: کسانی که به نیروهای کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و افراد موردنظر را پیدا کنند؛ از سوی دیگر این سامانه به سامانه‌های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار نیز مرتبط می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل با اعلام این مطلب که سامانه فوق بازار مشاغل و نیروی کار بوده و افراد می‌توانند مشاغل موردنظر یا نیروی ماهر خود را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: به زودی از سامانهماهرستانرونمایی خواهد شد.

انتهایپیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد