سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40054
|
08:05 - 1398/09/16
نسخه چاپی

رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان ؛

کوچ پاییزه عشایر ایوان آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر ایوان آغاز شد
رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومار آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار،"مجتبی احمدی "؛رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان؛گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومارآغاز شد.

 احمدی با بیان اینکه 923 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند،اظهار کرد: اکنون 520 خانوار عشایری این شهرستان کوچ را آغاز کرده و بین 100 تا 120 کیلومتر از مناطقی که هستند، کوچ می کنند.

احمدی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند،افزود: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می آیند.

رییس مرکز امور عشایری شهرستان ایوان نیز بیان داشت : در راستای سوخت عشایر شهرستان در فصل زمستان از طریق سه جایگاه ونیت ،باباگیر و روان اقدام به توزیع نفت سفید در بین عشایر شهرستان خواهیم کرد.

وی یادآور شد:عشایر کوچ رو در مدت 48 تا 72 ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می شوند.

رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر آبرسان به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب