سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40043
|
07:13 - 1398/09/16
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

دانشگاه محل پویش دو جریان علمی و آرمانخواهی است

دانشگاه محل پویش دو جریان علمی و آرمانخواهی است
مدرس دانشگاه گفت: دانشگاه محل پویش دو جریان علمی و آرمانخواهی و نقش آفرینی در دو سنگر علم و سیاست است.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ملکشاهی  گفت: ۱۶ آذر روز تبلور نقش مهم و سازنده دانشجویان در همه عرصه های کشوری و سیاسی است. دانشجو جوینده دانش و فردی است پویا و جویای علم و دانش و رسیدن به قله های رفیع دانش و پژوهش و پویا در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... است.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه نقش محوری در همه ابعاد مملکتی دارد و به همین خاطر همواره کانون تحرک و پویایی نوآوری و علم و فناوری بوده است.

 

عزیزی افزود: دانشجو فقط در محیط دانشگاه فعالیت ندارد بلکه حیطه اثرگذاری فعالیت و نقش وی در کل مملکت  اسلامی است، به همین دلیل همواره در کلام مقام معظم رهبری جایگاه این قشر مورد تاکید و توجه بوده است و با کلام گهربار خود راهگشای افق آینده این قشر بوده اند.

 

مدرس دانشگاه گفت: از تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب حفظ پویش این قشر در دو جریان علمی و آرمانخواهی یعنی نقش آفرینی در دو سنگر علم و سیاست است، نه تنها سیاست بلکه همه ابعاد آن یعنی فرهنگ، جامعه، اقتصاد و اثرگذاری بر همه جامعه در این دو محور نهفته است.

 

وی تصریح کرد: در علم پویا، جنب و جوش دانشجو فقط در حفظ و یادگیری نیست بلکه پژوهش و نوخواهی در علم، شکوفایی در حوزه تحقیق و راهگشایی برای مشکلات در هر زمینه ای با استفاده از کلید علم و دانش و پژوهش محقق خواهد شد.

 

عزیزی ادامه داد: علم پویا، تلفیق بهترین ها را برای پیشبرد اهداف علمی کشور ایفا می نماید و علوم اسلامی را بر علوم فاقد مبنای دینی و بدون فایده برای سعادت انسان را تمیز می دهد و جوینده دانشی است که هدف دارد و هدف آن استقلال و حفظ عزت و رسیدن به کمال برای خود و جامعه اش است.

 

مدرس دانشگاه یادآور شد: در کنار عرصه علمی، جریان و عرصه آرمانخواهی نیز به همین اندازه حائز اهمیت است، دانشجو در هر حیطه ای از موضوعات مملکتی و سیاسی کشورش پویا و نقش آفرین بوده و با ارائه راهکار، دانشگاه را محل حل و فصل گره های پیش آمده قرار داده است.

 

وی اذعان کرد: در بعد آرمانخواهی، دانشجو بر استادش و خانواده اش و سپس بر جامعه اش اثر می گذارد زیرا روشنفکر و روشن بین و جویای علم است، علمی که از جنس نور است و در استفاده چراغ دانش که دانش به نور چراغ تشبیه شده است، این نور و روشنایی راهگشای عرصه های تاریک بشری بوده است و اگر این نور با نور آرمانگرایی دینی توام گردد اثر آن دوچندان خواهد شد و ضامن ارتقای مملکت خواهد بود.

 

عزیزی تاکید کرد: نهادهای فعال در همه دانشگاهها باید در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در این دو جریان حیاتی گام برداشته و آینده مملکت را به نحوی رقم بزنند که آرمان نظام اسلامی است.

 

مدرس دانشگاه در پایان گفت: تک بعدی نمودن و نگاه انفعالی به دلنشگاه، خواسته دشمنان اسلام و نظام است و در زمان تحصیلات دانشجویی تزکیه و تعلیم باید با هم باشند و هم راستا و پا به پای هم باید پیش بروند.

 

انتهای پیام/ش
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب