سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40040
|
20:44 - 1398/09/15
نسخه چاپی

امام جمعه آبدانان:

هر تصمیمی در شورای امنیت برعهده رئیس جمهور است

هر تصمیمی در شورای امنیت برعهده رئیس جمهور است
امام جمعه آبدانان گفت:در کشور حدود ۱۰هزار کارگر پمپ بنزین ،دو ساعت قبل از افزایش قیمت بنزین آگاه بودند چطور رئیس جمهور مملکت و رئیس شورای امنیت کشو خبر نداشتند .

به گزارشايلام بيدار،حجت السلام"حسین حاجیلری "امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت:امروز الگوی ما در پذیرش ولایت و عمل به فرامین ولایت کریمه اهل بیت(س) است که برای دیدن برادر و اطاعت از مقام  ولایت رنج مسافرت را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) قم را کوفه کوچک معرفی کرده اند،افزود: وجود کریمه اهل بیت(س) در شهر قم باعث شده این شهر پایتخت فرهنگ و نشر معارف ناب محمدی(ص)شود.

خطیب جمعه آبدانان با تبریک 16 آذر روز دانشجو بیان داشت: در16 آذر سال 1332سه نفر از دانشجویان در اعتراض به حضور معاون وقت آمریکا در دانشگاه به شهادت رسیدند.

 وی وظیفه قشر دانشجو را جهاد علمی و فرهنگی برای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز دانشجویی در تراز گام دوم انقلاب است که عرصه علم را  محکم و با قطعیت و با صداقت لحاظ کند .
حاجیلری جنبش دانشجوی را ضد استکبار و ضد سلطه و عدالتخواه دانست و گفت:عدالتخواهی بدون قانون و نزاکت مورد پذیرش نیست دانشجو باید در چهارچوب قانون ،نزاکت و در گام دوم به عدالتخواهی از دولت ،مجلس ،قوه قضائیه بپردازد.

خطیب جمعه آبدانان در بخش دیگر خطبه ها به 18 آذر روز بمباران نمازگزاران نماز جمعه ایلام در سال 60 اشاره و اضافه کرد:در این روز 21 نفر از نمازگزاران به شهاد ت رسیدند
وی استان ایلام را استان کمتر توسعه یافته ی دانست و افزود:در طول این 40ساله خدماتی شایسته و در خور توجه به استان شده اما با نقطه های مطلوب فاصله داریم.
حاجیلری بیان داشت: از جمله نقطه مطلوب قرار نگرفتن شهرستان آبدانان در بین مناطق جنگی است که تلاشها و پیگیرهایی توسط مسئولین انجام  شده ولی تا حصول نتیجه کامل باید این تلاش و پیگیری هابه صورت جدی ادامه یابد.

امام جمعه آبدانان با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام در سال 63 گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصل ریل گذار مباحث فرهنگی در کشور می باشد که اگر امروز فرهنگ ما دچار اختلالاتی است نقطه اول قصه شورای عالی فرهنگی خواهد بود که به نقطه مطلوب که در تراز انقلاب باشد فاصله زیادی داریم.

حاجیلری با بیان اینکه آشوبگری فیزیکی تمام شده است،افزود:قائله آشوبگری مجازی در فضاهای مجازی همچنان وجود دارد که باید با حواس جمع مواظب بود آب به آسیاب دشمن نریزیم.
خطیب جمعه آبدانان جنگ امروز را جنگ ادراکی و شناختی دانست و گفت:بچه های امروزی در سنین پایین اهل مسجد و نماز هستند اما با بالا رفتن سن دچار تغییر رفتاری و شبهات می شود که مولود تغییر ادراکی و شناختی است.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در جنگ فکرها و اراده ها هستیم،خاطر نشان کرد:این جنگ عمدتا در بستر فضای مجازی است که باید در این بستر دشمن را بشناسیم  و فرق بین دوست غافل و دشمن و فرق بین دوست خائن  با دشمن غافل را بدانیم.

حاجیلری با بیان اینکه هرچند مردم ایران بصیرت بالایی دارند ولی باید بصیرت افزایی کنیم ،افزود:با همت و بصیرت مردم  آشوب ها و اغتشاشات خاموش شد اما اصل مطالبه گری و اعتراض ها  هنوز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گرفتن هر تصمیمی در شورای امنیت برعهده رئیس شورا که رئیس جمهور است می باشد،اظهار داشت:در کشور حدود ۱۰هزار کارگر در پمپ بنزین ها کار می کنند این ۱۰هزار نفر دو ساعت قبل از افزایش قیمت بنزین آگاه بودند چطور رئیس جمهور مملکت خبر نداشتند چنین حرفی پذیرفتنی نیست.
خطیب جمعه آبدانان تاکید کرد:ملت فدای رهبری که سینه چاک انقلاب، نظام ،راه امام و شهیدان است که قد علم کرد و علی رغم اینکه به زوایا قصه کاملا اطلاع داشت این فتنه را خاموش کرد.
حاجیلری به استعفای بعضی از مسئولین ازجمله وزیر مسکن و شهرسازی و  وزیر جهاد کشاورزی علی رغم پاسخگویی به مشکلات حوزه استحفاظی خود اشاره و گفت: این حرکات تاسف بار که مسئولین نظام  از پاسخگویی  مبرا شوند نشان از خلا قانونی در این موارد است البته ما مردم باید حس مطالبه گری با نزاکت و در چهارچوب قانونی داشته باشیم .

وی در بخش دیگری از خطبه ها به برجام اشاره و اضافه کرد:در برجام اروپایی ها از همه پست تر فرانسه تهدید به استفاده‌ از مکانیزم ماشه( برگشت تحریم ها قبل از برجام )کرده اند اینها هیچ وقت برای مردم ما تهدید نبوده و  اینستکس و امثال این ها به درد ملت ما نمی خورد.
دیدار با رئیس علوم پزشکی استان با امام جمعه ،تشکر از مسئولین اداره منابع طبیعی و کسانیکه که در موضوع درختکاری شرکت کردند و رفع مشکل قطع شدن شبکه های تلویزیونی حوزه شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان بود.


انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب