سرویس: سیاسی
کد خبر: 39968
|
06:52 - 1398/09/13
نسخه چاپی

حکیمی‌پور: لیست امید را در سال ۹۴ شراکتی، رفاقتی و وراثتی بستند

حکیمی‌پور: لیست امید را در سال ۹۴ شراکتی، رفاقتی و وراثتی بستند
دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب می‌گوید احزاب در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برابر نیستند و ادعای برابری آنها در طرح موسوم به «سرا» خنده‌دار است.

به گزارشايلام بيدار،روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با ایلنا ضمن مخالفت با طرح سرا گفت: بزرگترین مشکل طرح این است که تحزب را تضعیف می‌کند. گفته می‌شود که این در راستای تحزب است اما درست نیست. چگونه ممکن است که یک عضو حقیقی بیاید و شبکه‌سازی کند در حالی که شبکه‌سازی برای احزاب است.


وی اضافه کرد: اگر افراد حقیقی می‌توانند شبکه‌سازی کنند چرا حزب تشکیل نمی‌دهند و چرا عضو حزبی نمی‌شوند؟ در این طرح، حزب شبکه خود را معرفی می‌کند و فرد حقیقی هم شبکه خود را؛ یعنی یک حزب با یک فرد برابری می‌کند؟! کارکردشان یکی است؟ خنده‌دار است!


وی با بیان اینکه ما چهار سال است می‌گوییم که ساختار شورای عالی اصلاح‌طلبان غلط است یادآور شد: اگر به نامه‌ای که سال ۹۴ بعد از انتخابات مجلس دهم به دبیران کل احزاب نوشتیم گوش داده می‌شد اکنون شرایط دیگری وجود داشت؛ در آن نامه نوشتیم که روش شورای عالی غلط است و گفتیم در این شرایط بستن لیست‌ها با مهندسی انجام شده و به صورت رفاقتی، شراکتی و وراثتی بسته می‌شوند.


وی افزود: طرح سرا هم همین‌گونه است؛ انواع و اقسام ایرادهای فنی و اجرایی دارد. لزومی ندارد که افراد اصلاح‌طلب خود و شماره ملی‌شان را معرفی کنند، چرا که برخی در ارگان‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و ایراد دیگر این است که از کجا راستی‌آزمایی می‌شود که کدهای ملی که ارائه شده درست است؟ برای اینکه متوجه صحت آنها بشویم باید به اداره ثبت مراجعه کنیم که این غیرممکن است و آنها پاسخگو نخواهند بود.


حکیمی‌پور در مورد راهکار درست گفت: دو سال روی طرح مجمع و پارلمان اصلاحات کار کردیم، بهتر بود که آن را زمین نمی‌زدند. در آن زمان دوستانی که فکر می‌کردند منویاتشان اجرا نمی‌شود و تهدید به خروج و پارلمان را زمین‌گیر کردند. پارلمان اصلاحات می‌توانست جامعیت لازم را داشته باشد.


نماینده اسبق مجلس در پاسخ به اینکه حتی بدنه جریان اصلاح‌طلبی به شورای عالی نقد دارند اما گوش شنوایی نیست، گفت: مسئول این موضوع من نیستم. خودمان نیز از اول اعتراض داریم و فقط برای اینکه نگویند وحدت‌شکن و مخالف هستیم، نماینده‌مان در شورای عالی شرکت دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب