سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 39956
|
12:04 - 1398/09/12
نسخه چاپی

چرا نباید «شکر» بخوریم؟

چرا نباید «شکر» بخوریم؟
متخصص تغذیه گفت: توصیه می‌کنیم مردم تا می‌توانند شکر نخورند؛ چراکه فرد را به سمت اضافه وزن، چاقی و در نهایت بیماری‌های ناشی از آن مانند دیابت و فشار خون می‌برد.

به گزارشايلام بيدار،مصرف مواد قندی و کربوهیدراتها یکی از عوامل ایجاد چاقی در افراد است. شکر به عنوان یکی از مواد غذایی شیرین در سبد تغذیه‌ای مردم قرار دارد اما مضرات بسیاری داشته و به عبارت بهتر عاملی در ایجاد برخی بیماری‌ها مانند دیابت است.

غلامرضا محمدی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف شکر برای بدن مضر است؟»، اظهار داشت: ما کربوهیدرات را به ساده و پیچیده تقسیم می‌کنیم و شکر از کربوهیدارت‌های ساده است و در یکسری از بیماری‌ها علت آن دریافت این کربو هیدرات‌های ساده است.

وی افزود:‌ نه تنها شکر بلکه هر ماده غذایی که حاوی شکر باشد؛ مانند آب میوه‌های صنعتی، کمپوت‌ها، بیسکویت و کیک‌ها که در آن شکر وجود دارد و یک کربوهیدارت ساده است، فرد را به سمت اضافه وزن، چاقی، سندروم متابولیک و در نهایت بیماری‌های ناشی از آن مانند دیابت، فشار خون می‌برد.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان توصیه کرد که مردم هیچ وقت شکر مصرف نکنند؟»، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مردم تا می‌توانند شکر نخورند؛ به عبارتی اگر شکر مصرف نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. البته عسل جایگزین خوبی برای آن است؛ چرا که از لحاظ ترکیبات ساختاری تفاوت‌هایی بین شکر و عسل وجود دارد و استفاده از عسل بهتر از شکر است.

منبع: فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب