سرویس: سیاسی
کد خبر: 39950
|
10:56 - 1398/09/12
نسخه چاپی

سومین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم/ تقی‌پور و محجوب ثبت‌نام کردند

سومین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم/ تقی‌پور و محجوب ثبت‌نام کردند
سومین روز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم از صبح امروز (سه شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار،سومین روز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم از صبح امروز (سه شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام  از ساعت 8 الی 18 در 400 محل در سراسر کشور انجام می شود. 

مرحله ثبت نام داوطلبان از روز یکشنبه با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آغاز و تا شانزدهم آذرماه ادامه دارد.

براساس این گزارش، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

** مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح ذیل است:

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

** ثبت نام ۱۸۴۴ نفر تا روز گذشته (دوشنبه)

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز گذشته (دوشنبه) در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ آمار ثبت نام‌ها در پایان روز گذشته (دوشنبه) عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.

وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند،  ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۹ نفر ثبت نامی کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارند.

** ثبت نام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم

ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

** ثبت نام ۴۸۰ داوطلب از حوزه انتخابیه تهران

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران دقایقی پیش از محل ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران در فرمانداری تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از محل ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون ۴۸۰ نفر ثبت نام شده داریم که از آن رقم ۱۸ درصد زن و ۸۲ درصد مرد هستند و شش نفر هم از اقلیت‌های دینی ثبت نام کرده اند.

استاندار تهران تاکید کرد: تلاش بر این است که با شفافیت و امانت داری یازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شود و شرایطی را برای مشارکت همه کسانی که می‌خواهند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند فراهم کنیم.

** محجوب از تهران ثبت نام کرد

علیرضا محجوب نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس ثبت نام کرد.

** محجوب: جایگاه مجلس هیچ تنزلی نیافته است

علیرضا محجو پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافته و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس انتخاباتی بسیار دشوار خواهد بود و ان‌شالله در جریان انتخابات پیش‌رو رقابت بسیار دشواری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که من به دعوت از خانه کارگر و کارگران جهت ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم حضور یافته‌ام خاطرنشان کرد: از همه کارگران کشور دعوت می‌کنم که فعالانه در انتخابات پی‌شرو حضور یابند و طبق رسمی همیشگی‌مان اعلام می‌کنیم هر کارگری که کاندید شود، برحسب بررسی‌های که انجام می‌دهیم و ارزیابی‌های مربوط به میزان رای آوری او، از او حمایت کنیم. تشکیلات خانه کارگری وظیفه خود می‌دانند که د ر مجلس بعدی افرادی را به نمایندگی از خود به مجلس بفرستد.

محجوب ادامه داد: ما هم از مردم می‌خواهم که با صندوق‌های رای قهر نکند وهم از افرادی که در خود احساس می‌کند که توانایی رقابت را دارند دعوت می‌کنیم که در انتخابات پیشرو داوطلب شوند؛ همه باید تلاش کنیم انتخابات را گرم کنیم و انشالله وزارت کشور و شورای نگهبان وظایف خود را به درستی انجام دهند. 

محجوب درباره طرح برخی انتقادات از عملکرد مجلس و تنزل جایگاه مجلس گفت: به عنوان مرجع قانونگزار جایگاه مجلس هیچ تنزلی نیافته است اما ممکن است در افکار عمومی مجلس دچار کاهش جایگاه شده باشد. اما این که بگویم مجلس دهم قدرتی نداشته اما مجالس گذشته قدرتمند بوده اند حرف صحیحی نیست چرا که اتفاقی در عرصه قانونگزاری نیافته است. 

** رضا تقی‌پور از تهران ثبت نام کرد

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات دولت دهم و عضو شورای عالی فضای مجازی برای شرکت در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران ثبت نام کرد.

** تقی‌پور: به شفافیت مالی اعتقاد راسخ دارم

رضا تقی‌پور وزیر اسبق ارتباطات و عضو شورای عالی فضای مجازی پس از ثبت نام در انتخابات دوره یازدهم مجلس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درمورد شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: هر چیزی که قانون باشد و همه ملزم به انجام آن باشند، ما هم باید آن را رعایت کنیم. البته درباره شفافیت لازم است چارچوب قانونی آن مشخص شود، در چارچوب مشخص شفافیت لازم است.

تقی پور ادامه داد: به نظر من اگر مجلس در این فرصت باقی‌مانده بتواند مسئله شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات را به صورت قانون تصویب کند، گام رو به جلویی برداشته خواهد شد. باید تمامی کاندیداها ملزم شوند تا از نظر مالی و سایر مواردی که در چارچوب قانون ایجاد می‌کند، شفافیت داشته باشند.

وی از اعلام میزان هزینه های تبلیغاتش برای انتخابات مجلس یازدهم، در صورت تأیید صلاحیت استقبال کرد و گفت: به شفافیت مالی اعتقاد راسخ دارم.

وزیر اسبق ارتباطات در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که عملکرد مجلس دهم را چطور ارزیابی می کنید، گفت: بنده چون رشته و فعالیتم در حوزه فضای مجازی بوده، طبیعتا یکی از  نقض و خلاهای قانونی در فضای مجازی در مجلس وجود دارد که قطعاً مجلس یازدهم باید به آن بپردازد. البته من فکر می‌کنم بازنگری در چرخه قانون‌گذاری و سیاستگذاری در کشور نیز باید انجام شود.

تقی پور در پاسخ به این سؤال که به نمایندگی از کدام جبهه سیاسی قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را دارید، اظهار داشت: بنده نماینده هیچ جبهه ای نیستم، اساساً دسته‌بندی اینگونه جبهه‌های اصولگرایی یا اصلاح طلبی ریشه‌ی طولانی دارد و به نظرم امروز دو جبهه جریان اصلی بیشتر نداریم، یک جریان انقلاب و انقلابی که شعار آن ولایت، منویات و فرمایشات رهبر انقلاب و اعتقاد به ولایت فقیه و حرکت در خط ولایت فقیه  به صورت نظری و عملی است و جبهه دیگر هم جریانی است که از این خط کاملاً فاصله دارد. 

تقی پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر به تشخیص خودم باشد، می‌خواهم در جریان انقلابی حرکت کنم ولی الان هیچ جبهه‌ای با بنده صحبت نکرده که در گروه آنها باشم. 

حجت الله دمیاد استاندار سابق کرمانشاه برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه کرمانشاه و نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات دولت یازدهم نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

** تغییر عکس بنر ستاد انتخابات وزارت کشور

بنر محل ستاد انتخابات کشور به دلیل استفاده اشتباه از عکس کوه دماوند صبح امروز تغییر کرد.

در بنر محل ثبت نام داوطلبین عکسی از یک کوه استفاده شده که بعد از تحقیقات انجام شده مشخص شد این کوه اصلا در ایران قرار ندارد و مربوط به کشور  نیوزیلند است. اعتراض فعالان رسانه ای نسبت به این موضوع باعث شد که در سومین روز ثبت نام از داوطلبین این بنر تغییر پیدا کند.


تصویر بنر ستاد انتخابات پس از اصلاح

امروز به مدت نیم ساعت از حضور خبرنگاران در این طبقه جلوگیری شد. بعد از تغییر گرفته و تعویض این بنر مجددا محل برای تردد خبرنگاران قابل استفاده شد. 

** ثبت نام یک نماینده دوره اولی

عسگر جلالیان نماینده عسلویه و کنگان در دوره هشتم جلس و کامل عابدین زاده نماینده دوره اولی مجلس شورای اسلامی از دیگر افرادی بودند که امروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

کامل عابدین نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در حالی برای انتخابات دوره یازدهم ثبت نام می‌کند که تنها یک سال با حداکثر سن قانونی فاصله دارد.

در حال بروز رسانی ...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب