سرویس: سیاسی
کد خبر: 39863
|
08:49 - 1398/09/10
نسخه چاپی

انتقاد نماینده مجلس از عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین/ پیشنهاد راهکار برای افزایش بودجه

انتقاد نماینده مجلس از عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین/ پیشنهاد راهکار برای افزایش بودجه
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین انتقاد کرد.

به گزارشايلام بيدار،علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سهمیه‌بندی بنزین گفت: طرح افزایش قیمت بنزین هم از لحاظ زمان و هم از نظر نحوه  اجرا دارای ایراد و اشکال است و از طرف دیگر شرایط روانی جامعه برای این کار در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه مدتی قبل مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد و اجازه نداد این افزایش قیمت صورت گیرد، اما این طرح در شرایط نامناسب اجرا شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت اگر به دنبال افزایش منابع درآمدی خود است می‌تواند به جای اینکه با گران کردن بنزین به سراغ جیب مردم برود، خوراک پتروشیمی‌ها را گران کند و یا مالیات‌های پنهانی که اخذ نمی‌شود را دریافت و یا اینکه با نظارت بر گمرکات کشور و ممانعت از قاچاق کالا، درآمدهای خود را از این بخش‌ها افزایش دهد که درآمدش چندین برابر افزایش قیمت بنزین است.

ساری خاطرنشان کرد: حال که این اتفاق افتاده و بنزین گران شده، در شرایط فعلی باید نظارت مستمر بر بازار صورت گیرد و نظارت هم این‌گونه نباشد که فقط بر فروشنده که آخرین مرحله کار است این نظارت انجام شود.

وی افزود: دولت باید از زنجیره توزیع که در اختیار تعداد معدودی است هم حمایت کند و هم بر آنها نظارت دقیق داشته باشد؛ چراکه این بخش‌ می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش یا عدم افزایش قیمت کالاها در بازار داشته باشند.

ساری خاطرنشان کرد: دسترسی مردم برای اعلام شکایت باید خیلی منسجم‌تر و سریع‌تر باشد تا مردم بتوانند شکایات خود را به راحتی منتقل کنند و موضوع به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

فارس

انتهایپیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب