سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39779
|
08:02 - 1398/09/07
نسخه چاپی

گزارش؛

مطالبه دانشجویان ایلامی از قوه قضائیه؛ حامیان آشوب طلبان را محاکمه کنید

مطالبه دانشجویان ایلامی از قوه قضائیه؛ حامیان آشوب طلبان را محاکمه کنید
دانشجویان ایلامی از دلایل و عاملین بروز جریانات اخیر در کشور گفتند و خواهان بازخواست مسئولین در به خطر انداختن امنیت ملی کشور شدند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از ایلام رصد؛در واکنش به اعتراض های اخیر مردمی که توسط برخی به صحنه آشوب و درگیری در برخی از استان های کشور منجر شد تعدادی از دانشجویان ایلامی گفتگویی را با خبرنگارایلام رصد داشتند که برخی از آنها را در زیر می خوانید.

 محمد نیازی دانشجوی دانشگاه ایلام با اشاره به این جریانات گفت: در ایران مصرف سوخت بسیار مسرفانه است و باید کنترل شود خواه با افزایش قیمت سوخت،خواه با افزایش کیفیت خودرو و تصمیمات دیگر و دولت قانونا موظف به افزایش قیمت سوخت بوده اما شیوه ی این کار و به شکلی که اتفاق افتاد به نوعی تعجب برانگیز و ناراحت کننده بود.

وی افزود: این اتفاق بستر مناسبی برای فرصت طلبان و دشمنان ایران اسلامی بود که با درایت مقام معظم رهبری خیلی فوری خنثی شد،اما از مسئولین توقع می رود هم گام های مهم بعدی در این خصوص مانند واریز یارانه بنزین به حساب خانوارها،دقیق تر شدن سهمیه بندی سوخت بر اساس دهک بندی و....و خصوصا کنترل تورم ثانویه بر اثر گرانی بنزین مجدانه گام بردارند.

نیازی ادامه داد:  کنترل امنیت کشور در شرایط اینچنینی که فورا اعتراضات مردمی توسط فرصت طلبان به ناامنی و آشوب کشیده شد بسیار دردناک بود از سویی شهادت و جانبازی نیروهای مدافع امنیت که باوجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات معیشتی از حریم امنیت کشور و حریم ولایت دفاع می کنند،از طرفی صدمه زدن و آسیب رساندن به اموال عمومی و شخصی و ایچاد رعب و وحشت ازسویی خوشحالی بیگانگان و دشمنان واز سمتی به حاشیه رفتن صدای نارضایتی به حق مردم از فضای اقتصادی را موجب شد که عواملی در خارج و داخل بانی این تحرکات شدند که قوه قضائیه باید با مسببان آن قانونی برخورد نماید.

 

 

حسین سقائی دیگر دانشجوی ایلامی در این خصوص اظهار داشت: موضوع سهمیه بندی بنزین بدون شک موضوع با اهمیت و دارای اولویت، بخصوص برای کشوری با سرانه مصرفی بالا و با شرایط اجتماعی و اقتصادی چون ایران است. و بی شک اصلاح فرهنگ مصرف بنزین از بهترین برنامه ها خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بررسی ایجاد سازوکارهایی برای چند نرخی و سهمیه بندی کردن بنزین چند وقتی بود که در دستور کار دولت قرار گرفته بود بطوریکه چندی پیش نیز طرح این مسئله با واکنش های شدید جامعه مواجه شد. اما با اتخاذ تصمیم های نابجا و نابه هنگام توسط مسئولان اجرایی کشور این نیاز مهم و دارای اولویت، تبدیل به آشوب و ایجاد هزینه های اضافی شد.

سقائی با بیان اینکه مسولین اجرایی باید بدانند که وظیفه پاسخگویی و کنترل و جبران خسارات وارد شده را به طور کامل به عهده دارند، تصریح کرد:  تصویب این دستور به صورت ناگهانی باتوجه به شرایط خاص ایران، از لحاظ اقتصاد سیاسی کاملا نابخردانه و حتی به گونه ای بود که شک ها و تردیدهای عمیقی در ذهن ها برانگیخت.

این دانشجوی ایلامی بیان داشت: اگر نبود موضع حکیمانه و همه جانبه رهبری معظم، امروز این آشوب و نارضایتی بسیار شدید تر میشد. باید بدانید که وظیفه شما خدمت و افزایش رفاه جامعه و همچنین سپر بلای ولایت شدن است نه اینکه از همه وظایف خود با اتخاذ تصمیم های نابجا سرباز بزنید.

 

 

  صفورا میری یکی دیگر از دانشجویان ایلامی با اشاره به ناکارآمدی دولت در مدیریت کشور یادآور شد: کلیت و ذات دولت تدبیر و امید آقای روحانی و کلا دولت های اصلاحات این است که به هر طریقی بتواند باآمریکا رابطه برقرارکنند، و کار هایی که لازمه این ارتباط است را انجام بدهند مثل تصویب برجام واجرای آن . FATF. 20 30 و .... از این دست خوش خدمتی ها بود که باید انجام میگرفت.

وی گفت: کلیت اصلاحات و دولت های آنان، غربگرایی و نزدیک شدن به غرب است حالا وقتی دولتی غربگرا نتواند خواسته های غرب رو در کشورش اجرا کند باید موانعی مثل رهبری جامعه، نمایندگان انقلابی و تجمعات مردمی چه در مجازی و چه در حقیقی رو به وسیله فشار اقتصادی و ایجاد حاشیه کنار بزند یعنی فشار هایی مثل گرانی مواد غذایی، گرانی ارز، تا مردم رو مجاب به قبول کردن اون لوایح کند.

میری با اشاره به گران شدن بنزین اضافه کرد: قیمت بنزین در کشور بسیار پایین بود که موجب قاچاق سوخت به بیرون میشد و افزایش قیمت آن در این شرایط تحریم درامد خوبی برای کشوربه حساب میامد امادولت این فشار رو برای آخرین توان هاش گذاشته بود که بتواند به اهدافش برسد.

وی با اشاره به از بین رفتن محبوبیت دولت در بین مردم و جریان سیاسی وابسته به آنان گفت:  حالا بهترین راه حل برای خروج این دولت ازاین بحران این است که کاری کنند که نشان بدهند دستورات و تصمیم گیری های دولت از جانب رهبری بوده که یکی از تلاش های آنان همین گرانی بنزین بود که بدون خبر قبلی و همراهی همه کابینه وزرا و مسئولین و همراهی خارج نشینان انجام شد تا بتوانند فشار حداکثری رو به مردم وارد کنند.

  میری تصریح کرد: با تدبیر حکیمانه رهبر که از دولت حمایت کرد،  باز دولت موند با کاری که کرده و باید تا اخر پای اقدامی نابخردانه ای که انجام داده است بماند. 

فاطمه آئینی دانشجوی ایلامی نیز به خبرنگار ایلام رصدد گفت: عاملین اصلی اغتشاشات جز مدیران نالایقی که با بی تدبیری خود برای مردم و کشور هزینه سازی کردند چه کسانی می توانند باشند.

وی گفت: مدیرانی که از هفته ها پیش از اجرا مصاحبه کردند که قرار نیست اتفاقی بیفتد اما چه شد در شب میلاد پیامبر (ص) اینگونه به مردم تبریک گفتن دیگر وقتش رسیده مدیران نالایقی که بیت المال و امنیت کشور را اینگونه بازی میگیرند محاکمه شوند.

وی در ادامه بیان داشت: در این مدت اغتشاشات ،ضعف زیرساخت های شبکه ارتباطات ملی به روشنی نمود پیدا کرد که نشان از ناکارآمدی وزیر ارتباطات و ضعف او در حوزه مدیریتی اش است اما چرا از او بازخواست نمی شود که چه کرده است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب