سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39755
|
06:06 - 1398/09/06
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

امنیت داخلی نقطه عطف برای پیشبرد اهداف هر کشور است/ به دشمنان قسم خورده مجال سواستفاده ندهیم

امنیت داخلی نقطه عطف برای پیشبرد اهداف هر کشور است/ به دشمنان قسم خورده مجال سواستفاده ندهیم
مدرس دانشگاه گفت:بحث اعتراضات مرتبط با بنزین بهترین فرصت برای دشمنان بود تا به طرح خود برای ایجاد آشوب داخلی در کشور جامه عمل بپوشانند.

به گزارشايلام بيدار،" صارم شیراوند"، دکترای ژئوپولتیک، درگفتگو باخبرنگار ایلام بیدار گفت:در واقع این سناریو که دامنه اشوبها به ایران کشانده شود از قبل، توسط آنها طراحی شده بود و منتظر یک جرقه کوچک بودند تا از آن نهایت استفاده و بهره برداری را کنند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد:بحث اعتراضات مرتبط با بنزین بهترین فرصت برای آنها بود تا به طرح خود برای ایجاد آشوب داخلی در کشور جامه عمل بپوشانند. از طرفی باید دقت داشت که امنیت داخلی برای هر کشوری نقطه عطف برای موفقیت و پیشبرد اهداف و منافع آن کشور است و این همان چیزی است که آمریکا دست روی آن گذاشته و مطمئن شده با سرمایه گذاری بر روی آن می تواند اهداف خصمانه خود علیه ایران را بهتر عملیاتی نماید.

وی افزود:البته باید توجه داشت که هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی و سپاه در برخورد با تهدیدات خارجی و بحران سازی داخلی در کشور نقش موثری در کنترل و جلوگیری از ایجاد آشوب داخلی در کشور داشته و دارد و در جریان اعتراضات اخیر حضور فعال و موثر در راستای شناسایی افراد و اغتشاش گران وابسته به خارج از کشور خود گویای این نکته است. حتی در این میان چند تن هم برای حفاظت از امنیت داخلی کشور به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت:جای بسی تفکر و تامل دارد چگونه است که دشمنان قسم خورده این کشور تا کوچکترین مساله ای در داخل روی می دهد سریع از طریق بنگاههای خبر پراکنی و رسانه ای خود اقدام به خبرسازی، شایعه سازی و بازنمایی و تصویر سازی مسائلی می پردازند که هدف اصلی آن خدشه در اتحاد، امنیت، انسجام داخلی کشور است ولی در عین حال ملت ایران را هم تروریست می دانند و هم شدیدترین ترحیمها را که در واقع علیه آنها به اجرا میگذارند. این تناقض در رفتار آنها خود گویای همه چیزی است و باید به یاد آورد آنها از هرکس که حمایت نمودند بعد از آنکه تاریخ مصرفش به اتمام رسید همچون کاغذی مچاله شده آن را به سمت زباله دان تاریخ رهسپار نموده و باز سناریو و طرحی جدید را در دستور کار قرار میدهند.

وی بیان کرد:بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا بارها و بارها این سناریوهای تکراری و منفعت محورانه هدفمند را در مناطق مختلف دنیا اجرا نموده است که برخی موفق و برخی هم با شکست مواجه شده است. با توجه به آنچه عنوان شد باید هوشیارتر، ظریفتر و دقیقتر مسائل را بنگریم و اگر هم اعتراضی حتی به حق وجود دارد به گونه ای عمل نماییم که کسانی که بیرون از مرزهای این سرزمین منتظر هستند تا آتش آشوب، فتنه و ناامنی را در این مملکت شعله ور نمایند مجالی برای عرض اندام پیدا نکنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد:گمصداق این هوشیاری، اقدام به راهپیمایی خودجوش مردمی در حمایت از مقام معظم رهبری، نظام اسلامی و اتحاد و انسجام داخلی بود. وی د پایان گفت:غرب هرگز خیرخواه ایران و ایرانی نبوده و نخواهد بود و تنها چیزی که میخواهد ایرانی ضعیف، گوش به فرمان و مجری سیاستهای آنها در منطقه است و هرچیزی حتی اگر به حق و درست باشد اما خلاف این خواسته باشد در منظومه تفکر استراتژیک غربی¬ها هیچ جایگاهی ندارد. آنها فقط به دنبال منافع مطلق با هر قیمتی هستند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب