سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39664
|
07:13 - 1398/09/03
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

رونق تولید به اتکا به توان داخلی/کارآفرینی که چرخ صنعت را به حرکت درآورد

رونق تولید به اتکا به توان داخلی/کارآفرینی که چرخ صنعت را به حرکت درآورد
کارخانه کوشاب غرب در شهرستان چرداول یکی از کارخانجاتی است که توانسته با رونق تولید اشتغال زیادی برای جوانان ایجاد کند.

به گزارشايلام بيدار، استان ایلام درطول تاریخ بارها ثابت کرده که از استعداد های فروانی در زمینه های مختلف برخوردار است واز این استعدادها می توان برای تولید وپیشرفت کشور استفاده کرد.

تولید یکی از شاخص های مهم توسعه به شمار می آید که آثار مثبت زیادی در هرمنطقه داشته وبا بیکاری وحتی آسیب های اجتماعی با ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفا می کند.

یکی از کارخانه های موفق استان ایلام کارخانه کوشاب غرب است که در شهرستان چرداول واقع شده وآواز محصولات آن حتی به خارج از کشور هم کشیده شده است.

نصری یکی از کارگران خط تولید این مجتمع درگفتگو با خبرنگار ما گفت: قبلاً شرایط کار در این منطقه وجود نداشت و برای پیدا کردن شغل مناسب مجبور بودیم به شهر‌های بزرگ مهاجرت کنیم، اما از وقتی این کارخانه راه اندازی شده مشغول به کار شدیم و راضی هستیم.

وی افزود: از وقتی کارخانه‌های بزرگ در شهر‌های کوچک شروع به کار کردند دیگر نیاز نیست که جوانان فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف برای پیدا کردن کار متناسب با تخصص خود به شهر‌های دیگر مهاجرت کنند. در چند قدمی خانه و شهر خود، تخصصشان را برای تولید محصولات با کیفیت به کار گرفته و منبع درآمدی برای خانواده هایشان شده اند.

اعتماد به جوانان راه تولید محصولات با کیفیت

با اعتماد به جوانان تحصیل کرده می توان  راه تولید محصولی با کیفیت و صادر کردن آن به استان‌ها و کشور‌های مختلف، موفق بود؛ اعتمادی که باعث شده ۳۵ جوان متخصص و بومی منطقه چرخ تولید و زندگی خود را همزمان بچرخانند. این مجتمع تولید ایلام که به گفته فریادیان مدیرعاملش در اوج تحریم‌ها با ۱۱ میلیون یورو کار خود را آغاز کرده است، حالا دیگر در میان برند‌های تجاری خارجی هم حرفی برای گفتن دارد و در حال رقابت است.

 مدیر این مجتمع  می‌گوید: در حال حاضر توانستیم سه خط تولید نوشیدنی (دلستر و آبمیوه‌های گازدار) را راه اندازی کنیم و چند سالی است که به صورت انبوه به تمام استان‌های کشور و حتی خارج از کشور صادرات داریم و برای ۱۵۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی کردیم.

طرح توسعه کوشاب غرب ایلام و اشتغالزایی برای ۶۰۰ جوان

فریادیان با بیان اینکه اگر طرح توسعه این کارخانه انجام و کاشت جو دوسر که ماده اولیه برای تولید انواع نوشیدنی‌های این کارخانه است در استان انجام ترویج یابد، بیش از ۶۰۰ نفر دیگر بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: در حال حاضر در این کارخانه دو نوع دلستر و آبمیوه‌های گازدار با پایه کنسانتره میوه در انواع طعم‌ها در دو نوع شیشه و پت (پلاستیک) تولید و به ۲۵ استان کشور و به چند کشور همسایه نیز صادر می‌شود.

وقتی چرخ های آبادانی می چرخد

حالا دیگر دستان متخصص جوانان بومی منطقه، علاوه بر چرخاندن زندگی خویش، چرخ های توسعه و آبادانی منطقه را می چرخانند. دیگر صحبت از بیکاری و نبودن کار نیست، اینجا جوانان بومی و متخصص کمر همت را برای تولید محصولاتی با کیفیت بسته اند. محصولی که دیگر در ویترین مغازه ها، نام ایلام و محصول ایرانی را به خوبی نشان می دهد.

چرخ های توسعه این کارخانه با تلاش و سخت کوشی جوانان و متخصصان بومی در حال چرخیدن است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید رونق اینگونه کارخانه ها را در اولویت قرار داد. رونقی که علاوه بر اشتغال، محصولی با کیفیت را تولید و روانه بازارهای مصرف می کند.

حال دستگاه‌های ایرانی به کمک تولید و بسته بندی بهتر محصولات آمده و تولید بدون دخالت دست انجام می‌شود. محصولی با کیفیت که با استفاده از ماشین آلات تمام خودکار و استریل تولید می‌شود، توانسته در بازار‌های مصرف نیز طرفداران خاص خود را پیدا کند و با کنترل کیفیت محصولات زیر نظر متخصصان کنترل کیفی کارخانه، نوشیدنی‌های این مجتمع را به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال در چندماه گذشته به کشور‌های حوزه خلیج فارس به ویژه کشور عمان و کشور عراق نیز صادر کند.

آری وقتی اعتمادبه داخل باشد می تواند شگفتی ها را خلق کرد و بازارهای جهانی را تسخیر کرده وپاسخ محکمی به یاوه های دشمنان با توسعه پایدار داد مدلی که در زمان دفاع مقدس رزمندگان با اتکا به توان خود وتوکل به خدا در سایه ولایت فقیه آن را به خوبی به ما نشان دادند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب