سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39548
|
07:02 - 1398/08/27
نسخه چاپی

گزارش؛

ملکشاهی؛ شهرستانی که واحد اقامتی ندارد

ملکشاهی؛ شهرستانی که واحد اقامتی ندارد
شهرستان ملکشاهی با وجود ظرفیت‌های بالا در بخش گردشگری، اما هنوز یک هتل یا مسافرخانه ندارد و ماندگاری مسافر در این شهرستان بسیار اندک است.

به گزارشايلام بيدار، مسافرخانه و یا هتل یکی از ارکان پیشرفت هر شهر است طوری که باب سرمایه گذاری را به یک شهر می گشاید.

 

در شهرستان ملکشاهی هنوز سرمایه گذاری در بخش گردشگری رشد چشمگیری که محسوس باشد نداشته است، به طوری که شهرستان ملکشاهی با وجود ظرفیت‌های بالا در این بخش هنوز یک هتل یا مسافرخانه ندارد و ماندگاری مسافر در این شهرستان بسیار اندک است.

 

این شهرستان از معدود شهرستان های کشور است که حتی یک واحد اقامتی هم ندارد چه رسد به واحد هایی همچون مسافرخانه و هتل و غیره.

 

مسافران یا گردشگرانی  وقتی به ملکشاهی سفر می کنند اگر اقوامی داشته باشند شب را در منزل آنها به سر می برند در غیر اینصورت مجبورند برای استراحت به شهرهای اطراف مثل ایلام بروند که این شایسته این شهرستان نیست.

 

این شهرستان دارای آثار تاریخی بی نظیری است و اگر برای معرفی این بناهای تاریخی شهرستان تلاش های بیشتری صورت بگیرد گردشگران به این سمت هدایت و سرمایه‌گذاران نیز ترغیب به ساخت هتل در مرکز شهرستان می‌شوند.

 

وجود هتل یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه شهرستان است، و نبود هتل و اقامتگاه از جمله موارد عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای ایجاد فعالیت اقتصادی و فرهنگی در ملکشاهی است.

 

یکی از راه‌های جذب مسافر و توریست احداث مسافرخانه و هتل در هر شهر  و شهرستانی است، این مهم در شهرستان ملکشاهی وجود ندارد و مسافرانی که شب بخواهند در این شهرستان حضور داشته باشند با مشکلات بسیار زیادی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند.

 

بالاخره باید بپذیریم هتل ها و مهمان پذیرها علاوه بر اینکه وسیله آسایش و رفاه مسافران و گردشگران را فراهم می کنند، یکی از ابزارهای آوردن سرمایه ها به هر جامعه و شهری نیز به شمار می آیند.

 

در واقع وقتی یک مسافر، اتاقی در یک هتل اجاره کرد، این نیست که بگوییم یک مسافر فقط پولی بابت اجاره اتاق خود در هتل پرداخت نموده است، بلکه خورد و خوراک مسافر، گشت و گذار مسافر، خریدها و سوغاتی های مسافر و بعضاً نیز، خوش آمد مسافر از مکان و سرمایه گذاری در آن محل، موجبات آبادانی و شکوفایی منطقه را در پی دارد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد