سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 39545
|
21:02 - 1398/08/26
نسخه چاپی

زخم‌های باز را با این مواد شگفت‌انگیز بانداژ کنید

زخم‌های باز را با این مواد شگفت‌انگیز بانداژ کنید
اگر به دنبال بهترین جایگزین‌های طبیعی و خوراکی برای درمان زخم‌ها هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارشايلام بيدار، همه ما از اتفاقات و حوادث ناگوار آینده باخبر نیستیم، اما باید در هر صورت آمادگی لازم را در مواقع ضروری داشته باشیم. یکی از موثرترین راه‌ها در شرایط ضروری شناخت لازم درباره داروهای خانگی ودرمان‌های طبیعیاست.

 
در ادامه این متن با برخی از درمان‌های خانگی و طبیعی آشنا می‌شوید.

تار عنکبوت
یکی از  درمان‌های طبیعی برای زخم‌ها استفاده از تار عنکبوت است؛ تار عنکبوت به علت چسبندگی خود می‌تواندجایگزین بانداژ زخمشود، تار عنکبوت زمانی که در هوای آزاد قرار گیرد خشک می‌شود.

استفاده از ادویه جات (زردچوبه)
یکی دیگر از درمان‌های خانگی و طبیعی درمان برای  زخم زردچوبه است که برای زخم‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد به علاوه این ادویه زرد به علت وجود آنتی اکسیدان کورکومین باعث پیشگیری از التهاب، کاهش خونریزی و همچنین موجب سرعت بخشی در بهبود زخم می‌شود. علاوه بر این ویژگی‌ها با باکتر‌ی، قارچ‌ها و ویروس‌ها مبارزه می‌کند که این عمل باعث تمیز نگه داشتن محل زخم‌ها نیز می‌شود.

سرکه سفید
سرکه سفید ماده‌ای که در تمام خانه‌ها کم و بیش وجود دارد از این سرکه می‌توان برای بهبود زخم و جلوگیری از خون ریزی استفاده کرد. همچنین سرکه سفید مانع پیش روی از میکروارگانیسم‌ها در محل زخم‌ها می‌شوند به همین علت سرکه سفید احتمال ایجاد عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.
سرکه سفید علاوه بر ویژگی‌های مفید مضراتی نیز دارد یکی از این مضرات در هنگام ریختن این ماده بر روی زخم باز است که باعث سوزش فراوان می‌شود.


بیشتر بخوانید:میوه ضدسرطان که موجب کاهش وزن می‌شود


عسل
عسل یکی از موثرترین خوراکی‌ها برای بهبود زخم است این خوردنی خوشمزه به علت وجود آمینواسید‌ها و ویتامین‌ها باعث کاهش التهاب و تورم می‌شود. همچنین خواص ضد باکتریایی عسل موجب جلوگیری از عفونت می‌شود.

محصولات لبنی
شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی به علت وجود مواد پروتئینی و مواد معدنی باعث سرعت بخشی به درمان زخم‌ها می‌شوند.

سیب‌زمینی
سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین A، B و C است و خواص آنتی اکسیدانی دارد و در درمان جراحت‌ها بسیار مفید است.

آهن
کمبود مقادیر آهن روند بهبود زخم‌ها را کاهش می‌دهد به توصیه پزشکان افرادی که دچار جراحت شده‌اند از خوراکی‌هایی مانند سبزیجات برگدار، عدس و بوقلمون استفاده کنند.

مایعات
برای درمان جراحت استفاده از مایعات ضروری است مایعاتی همچون آش، سوپ، آب آناناس و آب

فرآورده‌های گوشت
گوشت نیز مانند شیر و ماست سرشار از پروتئین و ماده معدنی روی است که باعث بهبود زخم‌ها می‌شوند، اما اینکه اگر تکه‌ای گوشت را روی زخم بگذارید تا زخم سریع بهبود یابد باوری اشتباه در میان مردم است.

ویتامین ث
استفاده فراوانی از میوه‌هایی چون انگور فرنگی هندی آمه، لیموترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی، گل کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم بروکلی و دیگر خوردنی‌های حاوی ویتامین ث را سرعت درمان زخم‌ها و جراحت‌ها را افزایش می‌دهد.

فلفل هندی
این فلفل برای بهبود زخم‌های باز موثر است برای استفاده فلفل هندی را روی زخم‌ها و جراحت‌ها قرار داده و سپس زخم و جراحت بانداژ شود. فلفل هندی با باکتری‌ها و قارچ‌ها مبارزه می‌کند و زخم را تمیز نگه می‌دارد به علاوه این خوردنی طبیعی می‌تواند جلوی خونریزی را هم بگیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب