سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39541
|
08:11 - 1398/08/26
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

قلع وقم درختان در شهر مهران+تصاویر

قلع وقم درختان در شهر مهران+تصاویر
چند روزی است که شهرداری مهران اقدام به قطع درختان شهر در محل بلوارها و خیابان های اصلی شهر نموده که این امر انتقاداتی را در پی داشته است.

به گزارشايلام بيدار،ضای سبز یکی از فضاهای شهری است که در تمام مبلمان های شهری بکار می رود و جلوه و زیبایی خاصی را در چهره شهرها ایجاد می کند.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و بار ترافیکی شهرها، اهمیت وجود فضاهای سبز دو چندان شده و مفهوم شهر بدون فضای سبز قابل تصور نیست، در واقع در برابر آلودگی های فضاهای شهری، درختان به عنوان ریه های شهر عمل می کنند.

نگهداری و حفظ درختان در شهرها از موضوعاتی است که همیشه هم کارشناسان حوزه شهری نسبت به آن تاکید دارند و عموم مردم هم نسبت به فضای سبز و درختان حساسیت خاصی دارند.

چند روزی است که شهرداری مهران اقدام به قطع درختان شهر در محل بلوارها و خیابان های اصلی شهر نموده و تمام زیبایی شهر را بار زدند و بردند و این در حالی است که این درختان اوکالیتوس با توجه به گرمای بالای 60 درجه در تابستان مهران و پدیده گردوغبار بسیار مثمرثمر هستنداین امر باعث ناراحتی مردم شده و بابت این موضوع در رسانه های محلی گلایه خود را به گوش مسئولین رساندند که با پیگیری رسانه های محلی جوابیه شهرداری شهر مهران بدین صورت بود.

⭕️جوابیه شهرداری مهران در خصوص قطع درختان شهر مهران؛

بسمه تعالی

در پی انتشار ” اخباری در خصوص هرس درختان” ، در راستای تنویر اذهان و افکار عمومی، موارد ذیل را در این خصوص به اطلاع شهروندان عزیز و اصحاب رسانه می رساند:
1-  مطابق قانون، شهرداری می‌تواند نسبت به هرس درختان معابر همچون درختهای اکالیپتوس که احتمال خطر جانی و مالی و یا احتمال افتادن شاخ و برگ آنها به علت وزش تند باد دارد، لذا شهرداری مهران اقدام به هرس درختان نموده است.
2 رشد بی رویه درختان در زیر تیرهای چراغ برق مانع روشنایی معابر شده که با هرس آنها معابر از نور کافی برخوردار خواهند شد.
3هرس درختان بر اساس کار کارشناسی و استفاده از نظر افراد صاحب‌نظر در خصوص فضای سبز انجام گرفته که با تمهیدات اندیشیده شده از سوی شهرداری این درختان تا دو ماه آینده با اشکال جدید رشد قابل‌توجه خواهند داشت.
4 شهرداری مهران با کاشت گونه های مثمر مانند نخل که در بلوار امامزاده سید حسن(ع) به عینه مشخص است تلاش میکند تا فضای سبزی مناسب برای شهروندان فراهم کرده و در ایام درختکاری به کاشت نهال های مثمر و غیرمثمر مفید اقدام میکند.
5 با توجه به رشد درختهای اکالیپتوس در زیر سیم های برق با کوچکترین وزش باد باعث قطع برق و وارد شدن خسارت به شهروندان می شود.
6شهرداری در نظر دارد که بجای این گونه درختان از نخل و سایر درختان استفاده و جایگزین نماید که قرارداد خرید آنها در همین هفته بسته شده است.
7 با توجه به اجرای طرح های عمرانی در سطح شهر که گزارش کامل آنها پس از تایید نهایی به اطلاع مردم شریف مهران خواهد رسید قطعا باید موانع را از مسیر برداشت.
8 اجرای هر طرح پس از کار کارشناسی و اعلام نظر نمایندگان مردم به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر نیز مورد تاییدات نهایی قرار می گیرد.

در پایان شهرداری مهران ضمن تقدیر از شهروندان فهیم و اهالی محترم رسانه و با تاکید بر استقبال از انتقادات و پیشنهادات و بررسی آنها ، با همکاری و حمایت شورای اسلامی و تلاش همکاران جهت تحقق یافتن امور محوله و رفع نواقص و مشکلات شهری با تمام توان در تلاش است و خود را ملزم به فعالیت بیشتر برای پیشرفت و ترقی شهر مرزی مهران می داند و نیازمند کمک و همراهی همه شهروندان می باشد.

حال امیدواریم مسئولان شهرستان در راستای جلوگیری از قطع درختان اقدام لازم را به عمل آورند چرا که اگر روال به همین شکل ادامه داشته باشد  شاهد خیابانی عاری از فضای سبز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب