سرویس: گردشگری
کد خبر: 39539
|
07:26 - 1398/08/26
نسخه چاپی

استان‌های سراسر کشور ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری شدند

استان‌های سراسر کشور ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری شدند
استان‌های کشور با ابلاغ شرح خدمات طرح جامع گردشگری ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری شدند.

به گزارشايلام بيدار، علیرضا رحیمی مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری با بیان اینکه با ابلاغ شرح خدمات طرح جامع گردشگری استان‌ها ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری هستند،گفت: با توجه به اینکه دستیابی به چشم‌انداز، اهداف، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدت توسعه گردشگری به تهیه سند توسعه گردشگری از سوی استان‌ها نیاز دارد، دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بازنگری و تدوین شرح خدمات طرح جامع گردشگری استان‌ها را در دستور کار قرار داد. این کار با هدف دستیابی به یک الگوی واحد در تدوین سند توسعه گردشگری انجام شده است.

او افزود: در قالب برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بازنگری و تدوین شرح خدمات طرح جامع گردشگری استان‌ها اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت طرح‌های جامع گردشگری استا‌ن‌ها گردآوری شده  و  شرح خدمات طرح مورد نظر با استفاده از تجارب بین‌المللی مورد مطالعه، بررسی و تطابق قرار گرفت و چارچوب نهایی با مشارکت مشاوران صاحب صلاحیت، ذی نفعان و خبرگان تنظیم و به همه استان‌ها ابلاغ شد.

مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری تاکید کرد: تا به حال فقط برخی از استان‌ها دارای طرح جامع و برخی نیز فاقد آن بوده‌اند و یا سند آن‌ها مربوط به سالیان قبل بوده است. همه استان‌های کشور  بر اساس یک الگوی مشخص دارای سند توسعه گردشگری خواهند شد.

او بیان کرد:  مسئولان گردشگری تلاش می‌کنند صنعت گردشگری بر اساس نقشه راه به حرکت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد