سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 39536
|
07:16 - 1398/08/26
نسخه چاپی

چین داروی ضد «سرطان» ساخت

چین داروی ضد «سرطان» ساخت
سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک داروی ضد سرطان را که توسط شرکت چینی تهیه شده بود، تأیید و اجازه فروش آن در بازار این کشور را صادر کرد.

به گزارشايلام بيدار،  سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)  یک داروی ضد سرطان را که توسط یک شرکت چینی تهیه شده بود، تأیید و اجازه فروش آن در بازار این کشور را صادر کرد. 

 این نخستین بار است که داروی ساخت داخلی چین چنین مجوزی را از آمریکا می‌گیرد؛ دولت چین با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: سازمان غذاو دارویآمریکا به کپسول‌های، ساخت شرکت بیوتکنولوژی BiiGene مستقر در پکن، برای معالجه بیماران بزرگسال مبتلا به لنفوم سلولمنتل(MCL) که حداقل یک درمان قبلی را دریافت کرده‌اند، مجوز اعطا کرد.

 ریچارد پازدور ، مدیر مرکز سرطان آنتولوژی سازمان غذا و داوری آمریکا گفت: این دارو برای بهره‌گیری از روش درمان ثانویه در بیماران مبتلا تصویب شد تا انهایی که با روش اولیه درمان شدند به بهبودی دست یابند.

وانگلوهوا، استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید:‌امروز ما گزینه جدیدی را برای بیماران بزرگسال خود داریم که یک روش درمانی سیستمیک یا هدفمند قبلی را دریافت کرده‌ و نتیجه نگرفته‌اند.بیماری لنفوم سلولمنتل یک سرطان خون تهاجمی است که اغلب در مرحله پیشرفته‌تر تشخیص داده می‌شود.

انتهایپیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب