سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 39399
|
10:27 - 1398/08/19
نسخه چاپی

آغاز دور جدید طرح ملی تلاوت با رویکردی تازه/ مشارکت آستان قدس رضوی در طرح

آغاز دور جدید طرح ملی تلاوت با رویکردی تازه/ مشارکت آستان قدس رضوی در طرح
دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت از آغاز دور جدید طرح با رویکرد جدید و مشارکت گسترده آستان قدس رضوی در 27 استان کشور خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، نام‌نویسی از شرکت‌کنندگان دوره جدید طرح ملی تلاوت از ۲۰ آبان‌ماه در ۲۷ استان کشور آغاز می‌شود.

اجرای طرح در دو بخش دختران و پسران

حسین مقدم کیا دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: دور جدید طرح در دو بخش پسران و دختران و در رده‌های سنی ۸ تا ۱۴ سال ویژه پسران ۱۰ تا ۱۵ سال ویژه دختران آغاز می‌شود که این طرح امسال در ۲۷ استان و توسط ۳۳ مؤسسه اجرا خواهد شد.

وی درخصوص نحوه نام‌نویسی در طرح امسال گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت طرح ملی تلاوت و همین‌طور اپلیکیشن روبیکا نام‌نویسی خود را انجام دهند.

برگزاری دوره پیش‌نیاز برای آشنایی نوجوانان و خانواده‌ها با تلاوت تقلیدی و طرح

دبیر طرح ملی تلاوت از نام‌نویسی تا اواخر آذرماه خبر داد و گفت: پس از پایان نام‌نویسی امسال برای اولین‌بار دوره‌ای به عنوان دوره پیش نیاز برای ثبت‌نام کنندگان برگزار می‌کنیم که در آن طی ۱۰ جلسه اصول تلاوت تقلیدی و شیوه حفظ کردن آن را قرآن‌آموزان یاد می‌گیرند. دو جلسه هم با خانواده‌ها داریم تا هم با طرح آشنا شوند و هم اهداف و اصول تقلیدی‌خوانی را برای کمک به بچه‌ها بیاموزند، همچنین در این جلسه‌ها به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود تا در زمان بحران و تغییر صدا که در سنین بلوغ رخ می‌دهد که چگونه می‌توانند فرزندشان را مدیریت کنند. البته نظم و برنامه‌ریزی برای تمرین به همراه بهداشت صوت و حنجره از دیگر موارد آموزشی در دوره پیش نیاز است.

وی زمان استعدادیابی شرکت‌کنندگان را پس از برگزاری دوره پیش نیاز دانست و گفت: هدف ما این است که ابتدا شرکت‌کنندگان و خانواده‌های آنها را به خوبی توجیه کنیم تا بتوانند با شکوفا کردن استعداد فرزند خود آن را به ظهور و بروز برسانند و بعد از آن آزمون ورودی و استعدادیابی انجام و ترم اول طرح اواخر آذر‌ماه آغاز می‌شود.

اجرای مرحله اول طرح در دو ترم

مقدم کیا از برگزاری مرحله اول طرح طی دو ترم خبر داد و گفت: ترم نخست تا پایان بهار و ترم دوم تا پایان تابستان ۹۹ برگزار می‌شود و پس از آن برنامه‌ریزی‌های بعدی را برای قرآن‌آموزان انجام می‌دهیم.

همکاری گسترده مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با طرح ملی تلاوت

دبیر طرح ملی تلاوت از همکاری گسترده مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با طرح ملی تلاوت خبر داد و گفت: این آستان طرحی به عنوان شباب الرضا را اجرا می‌کرد که قرار شد طرح آستان قدس رضوی با طرح ملی تلاوت ادغام شوند و نام آن را هم طرح ملی تلاوت و شباب‌الرضا قرار دادیم.

وی ادامه داد: طی این همکاری معاونان فرهنگی نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف به همراه کارشناسان قرآن ادارات ارشاد استان‌ها، مؤسسات دارای شرایط را انتخاب و اجرای طرح را نظارت می‌کنند. همچنین مواردی چون ثبت‌نام، تبلیغات و کارهایی از این دست زیر نظر ستادهای استانی که متشکل از نماینده آستان قدس و نماینده وزارت ارشاد است اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب