سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39397
|
08:29 - 1398/08/19
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

ایلام از استان‌های پاک در زمینه مواد مخدر است

ایلام از استان‌های پاک در زمینه مواد مخدر است
استاندار ایلام گفت: باوجوداینکه استان ایلام یک استان مرزی است و در محدوده نقاط حساس در حوزه مواد مخدر قرار دارد اما خوشبختانه یکی از پاک‌ترین استان‌های کشور در حوزه شیوع مواد مخدر است.

به گزارشايلام بيدار"سلیمانی دشتکی "،استاندار ایلام در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، گفت:: باوجوداینکه استان ایلام یک استان مرزی است و در محدوده نقاط حساس در حوزه مواد مخدر قرار دارد اما خوشبختانه یکی از پاک‌ترین استان‌های کشور در حوزه شیوع مواد مخدر است.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» بابیان اینکه استان ایلام رتبه دوم کشور را در ارزیابی‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کسب کرده است، اظهار کرد: موفقیت‌های حاصل‌شده در استان در حوزه‌های مختلف نتیجه وحدت و همدلی مردم با مسئولان و مجموعه دلسوزان استان است.

 

وی با تقدیر از مجموعه دستگاه‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه دادگستری استان و قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان و اداره کل اطلاعات استان، یادآور شد: شیوع مواد مخدر یکی از حربه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به ملت ایران و جوانان است که مبارزه جدی و قاطع با سوداگران مرگ نقش مهمی در کاهش دسترسی به مواد مخدر دارد.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم ایلام در حماسه بزرگ اربعین حسینی سال جاری و خدمات‌رسانی به زوار، تصریح کرد: حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ایام محرم و صفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که از این میزان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در ماه صفر صورت پذیرفته است.

 

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه مردم و مسئولان استان در کنار هم برگ زرین دیگری بر افتخارات استان افزودند، ابراز کرد: بیش از 62 درصد تردد زوار اربعین حسینی در سال جاری از مرز بین‌المللی مهران صورت گرفت و این امر نشان دهند ظرفیت و توانمندی استان ایلام است.

 

وی با تأکید بر اینکه استان ایلام به افتخاری برای کشور در عرصه‌های ملی و جهانی تبدیل‌شده است، افزود: خوشبختانه وحدت و همدلی بسیار خوبی در بین مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی استان و مردم وجود دارد و این موفقیت‌ها نیز حاصل همین وحدت و انسجام است.

 

استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده در حوزه سرمایه‌گذاری استان ایلام با بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در صدر میزان سرمایه‌گذاری در چهارماهه نخست امسال در کشور قرارگرفته و در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، وزارت نفت ظرف یک سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

 

سلیمانی دشتکی در پایان بابیان اینکه خاطرنشان کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به ۸.۷ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد کمتر و نسبت به سال ۹۶ حدود ۴ درصد کمتر شده است

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد