سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39284
|
11:42 - 1398/08/12
نسخه چاپی

کارشناس سیاسی در گفتگو با ایلام رصد؛

مذاکره با آمریکا هیچ منفعتی برای کشور ندارد

مذاکره با آمریکا هیچ منفعتی برای کشور ندارد
افشار زاده با تأکید براینکه عدم پایبندی آمریکا به قول و قرارهایش بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: تجربه برجام هنوز آنقدر هم کهنه نشده است، همگان دیدند که چگونه آمریکا زیر تعهدات خود زد و از برجام خارج شد.

به گزارشايلام بيدار،دکتر"حسن افشار زاده" کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام رصد، ضمن انتقاد از غربگرايان داخلي که همواره از قطع ارتباط با امريكا ابراز ناراحتي كرده و هميشه به دنبال برقراري مجدد اين ارتباط بوده اند، گفت: همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند تنها هدف آمریکا از مذاکره تحمیل زور و قدرت خود به ایران اسلامی است و هیچ گاه به دنبال راه حلی عادلانه نبوده و تنها هدفش این است که به خواسته های  گستاخانه خود برسد.

وی با بیان اینکه عدم پایبندی آمریکا به قول و قرارهایش بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: تجربه برجام هنوز آنقدر هم کهنه نشده است، همگان دیدند که چگونه آمریکا زیر تعهدات خود زد و از برجام خارج شد.

افشار زاده افزود: دنیای امروز دنیای داد وستد است، و مذاکره دیگر معنایی ندارد و تجربه برجام بر همه ديرفهمان هم ثابت كرد كه امريكاييها نه قابل اعتمادند و نه مذاكره و ارتباط با آنها نه تنها مشكلات داخلي ما را حل نمي كند بلكه علت اصلي مشكلات هر نوع وابستگي فكري، سياسي و اقتصادي به امريكاست.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: آمریکا حتی مصوبات شورای امنیت سازمان ملل را که بالاترین تضمین میان ایران و امریکا بود را بر قوانین داخلی خود ارجح نمیداند و آنها را رد میکند به همین راحتی پس بار دیگر هم میتواند این کار را کنند لذا عقل سلیم هیچ گاه راضی به کار عبث و بیهوده نیست و وارد مذاکره شدن با آمریکا هیچ منفعتی برای کشور ندارد.

افشار زاده با تأکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم که مذاکره با آمریکا باعث کاهش خصومت ها و فشارهای وارده خواهد شد، تصریح کرد: نداشتن نگاه به بیرون همواره رمز موفقیت، استقلال، اقتدار، و خودکفایی کشور و ملت بوده است از این رو بجای تمرکز بر مذاکره با آمریکا با اطاعت از رهبری، داشتن بصیرت، دشمن شناسی و نداشتن اعتماد به دشمن، حفظ روحیه حماسی همراه با حفظ همسویی و انسجام درونی می‌توان سربلندی و پیروزی را نصیب کشور و ملت کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد