سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39278
|
08:26 - 1398/08/12
نسخه چاپی

امام جمعه آبدانان:

افول موریانه‌ای آمریکا، سقوط از ابرقدرتی جهان است

افول موریانه‌ای آمریکا، سقوط از ابرقدرتی جهان است
امام جمعه آبدانان گفت: گفتمان سقوط آمریکا در نظرسنجی‌ها، مقالات و طبق نظر دانشمندان آمریکایی وجود دارد افول موریانه‌ای آمریکا، سقوط از ابرقدرتی جهان است.

به گزارشايلام بيدار،"حسین حاجیلری "امام جمعه آبدانان  با اشاره به 13 آبان  اظهار داشت:هرچند پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 عملا دست عوامل آمریکا را در اداره کشور قطع کرد اما از همان ابتدای انقلاب ، در سرتاسر کشور، حرکت‌هايي مي‌شد تا جو سياسي جامعه را ملتهب و پيچيده کرده و بدین طریق مانع از تحقق اهداف انقلاب شود.

وی با بیان اینکه  بعدها معلوم شد که مرکز تمامي اين فتنه‌ها و جريانات ضدانقلابي، در سفارت آمريکا در تهران است؛ افزود: مواضع منافقانه آمريکا نسبت به انقلاب اسلامي مانع از روشن شدن چهره واقعي آمريکا در ميان مردم گرديده بود. به همین جهت، امام خميني(ره)، بيانات قاطعي عليه ابرقدرت‌ها و بويژه آمريکا، ابراز فرمودند و خصوصا با ورود شاه به آمريکا فرمان مقابله را به تمامي دانش‌آموزان و دانشجويان و طلاب علوم ديني صادر نمودند.

 امام جمعه آبدانان تصریح کرد:دانشجويان از دانشگاه‌هاي تهران  طي يک راهپيمايي تا سفارت آمريکا عليرغم مقاومت محافظين و آمريکايي‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند و پس از آن، با انتشار اسناد دخالت آمریکا پرده از توطئه های آمریکا علیه دولت و مردم انقلابی ایران برداشتند
حاجیلری خاطر نشان کرد: با آگاهی و هوشیاری دانشجویان پیرو خط امام و ایجاد یک بسیج مردمی و دانشجویی در 13 آبان 1358 حضور آمریکا در ایران و توطئه‌هایی که بعد از انقلاب علیه مردم و دولت ادامه داشت خنثی کردند.

وی افزود: 13 آبان 1358 و اشغال لانه جاسوسی آمریکا که حضرت امام ( ره ) ارزش آن را بالاتر از انقلاب1357 می‌دانست اهمیت بسزایی داشته  است، چرا که در انقلاب 1357 عوامل آمریکا از ایران گریختند اما در 13آبان 58 خود استکبار در چنگال عدالت اسلامی به دام افتاد و از کشور رانده شدند.
حاجیلری با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب تغییرات سیاسی در سایر کشورهای منطقه و جهان و به خطر افتادن منافع آمریکا شد،اضافه کرد: در واقع بیداری اسلامی در جهان  معاصر از سال 1357 و با انقلاب ایران آغاز و تمام کشورهایی که حکومت‌های پادشاهی و عوامل استکبار داشتند با بیداری ملت‌ها مجبور به تغییر سیاسی و نگرشی خود شدند.
وی یکی از مدافعان اصلی گروهک منافقین را امریکا دانست و گفت: آمریکا در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران صدام و حتی منافقین را مورد حمایت قرار می داد و امروز هم منافقین مورد حمایت ویژه آنان هستند.

وی گفت: آمریکایی ها در منطقه ما موجب ناامنی شدند و اسرائیل را که طی 20 سال گذشته ۹جنگ در غزه و لبنان آغاز کرده را حمایت کرده و به اختلافات دامن می زنند
خطیب جمعه آبدانان گفت: آمریکا نقش مهمی در پروراندن داعشی ها داشته و حتی موجب ورود داعش به ایران و حمله تروریسی در مجلس شورای اسلامی ایران شدند.
وی گفت: بیش از ۷۰ شبکه تلوزیونی و صدها شبکه اینترنتی برعلیه ما کار می کنند و همه اینها رسما” با بودجه آمریکا بوده است و حتی خانم کلینتون و اوباما به صورت اشکارا این کمک‌ها را اعلام کردند؛ لذا ما که شعار “مرگ بر امریکا” می دهیم، حرف مان به مردم امریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند و تهدیدات امنیتی را افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما جشن چهل سالگی انقلاب را در حالی برگزار کردند که دشمن به دنبال این بود که چنین جشنی برگزار نشود و پیام مردم ما در 22 بهمن سال 97 همان بصیرت و اثبات کاربرد مقاومت فعال در برابر نظام سلطه بود، امسال حساسیت بیشتری نسبت به 13 آبان وجود دارد، زیرا دشمنان برای آحاد مختلف مردم برنامه‌ریزی کرده و خودشان هم دریافته‌اند که روح استکبار‌ستیزی در اقشار مختلف مردم ما وجود دارد.

حاجیلری تصریح کرد: بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال 98 برای تحقق بیانیه حکیمانه مقام معظم رهبری -بیانیه گام دوم- با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.
وی در تشریح ابعاد این شعار، گفت: گفتمان سقوط آمریکا در نظرسنجی‌ها، مقالات و طبق نظر دانشمندان آمریکایی وجود دارد و این گفتمان بین خودِ آنها وجود دارد، افول موریانه‌ای آمریکا، سقوط از ابرقدرتی جهان است، افول دیگر سقوط از شاخصه‌های مختلف است
خطیب جمعه آبدانان با تأکید بر این که آمریکا رو به افول است، عنوان کرد: آمریکا قدرت سخت دارد ولی قدرت نرمش ضعیف است.

قدرت سخت آمریکا شاید از ما بیشتر باشد ولی قدرت نرمش نیست. آمریکا موشک، سلاح و… دارد ولی در سوریه شکست خورد، در حالی که ایران پیروز شد. دلیلش نیز نداشتن قدرت نرم است.
وی ادامه داد: افزون بر رهبر انقلاب، افراد و سازمان های دیگری مانند نهادهای دولتی و غیر دولتی آمریکا نیز به افول این کشور اشاره می کنند. این که صحبت از افول آمریکا می شود.
حاجیلری با بیان این که به هر میزان در برابر آمریکا کوتاه بیایم، امتیازهای بیشتری طلب می کند، گفت: در قضیه برجام آمریکا وقتی مزه امتیازها زیر زبانش رفت، از آن خارج شد تا امتیازهای بیشتری درخواست کند. در داخل نیز افراد با مطرح کردن برجام 2، 3 و منطقه ای چنین پیامی برای آن ها منتقل کردند. وقتی برای یک توافق نصف و نیمه جشن گرفتیم آمریکا دانست می تواند امتیازهای بیشتری بگیرد به همین دلیل از برجام خارج شد ولی طرف ایرانی خیال کرد او می خواهد همکاری کند در حالی که به دنبال امتیازهای بیشتر بود.

خطیب جمعه آبدانان گفت: منطق آمریکا در قبال کشورهای دشمنش این است که فشار را زیاد کند تا یا سقوط کنند و یا این که ضعیف شوند. اگر سقوط کردند که صورت مسأله پاک می شود ولی اگر سقوط نکردند ضعیف می شوند در این صورت می تواند امتیازهای بیشتر بگیرد. در برجام 2، 3 و منطقه آمریکا خیال کرد فشارش جواب داده است. تا زمانی که آمریکا برای تحریم و فشار هزینه ندهد، سیاست خود را دنبال می کند. تنها راه حل برای مقابله با آمریکا، هزینه تراشی برای اوست.

وی تأکید کرد: آمریکا در حال تبدیل شدن به کشور معمولی است و این برای ما مهم است. بحث فروپاشی آمریکا مطرح نیست. آمریکا چون می داند در حال افول است مانند موجود زخم خورده دست و پا می زند. حتی این ها ترامپ را آوردند که از افولشان جلوگیری کند ولی این موضوع را تسریع بخشید.

امام جمعه آبدانان تاکید کرد:دوشنبه این هفته شاهد خلق حماسه‌ای پرشور در حدود 1000 شهر و شهرستان ایران با حضور نه فقط دانش‌آموزان، بلکه اقشار مختلف مردم خواهیم بود.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب