سرویس: ورزشی
کد خبر: 39266
|
11:16 - 1398/08/11
نسخه چاپی

طباطبایی: لیگ خوب تیم‌ملی قدرتمند را در پی دارد/ شرایط برگزاری تورنمنت رسمی را نداریم

طباطبایی: لیگ خوب تیم‌ملی قدرتمند را در پی دارد/ شرایط برگزاری تورنمنت رسمی را نداریم
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: خوشبختانه لیگ برتر شرایط مناسبی دارد و همیشه لیگ خوب تیم ملی قدرتمند هم به همراه داشته است.

به گزارشايلام بيدار، رامین طباطبایی در مورد آغاز لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: امسال نسبتا با حضور 14 تیم لیگ خوبی را شاهد هستیم؛ حضور پرتعداد تیم‌ها و اسپانسرها و همچنین جذب بازیکنان خارجی توسط تیم‌ها نوید روزهای خوب را برای بسکتبال ما می‌دهد و باید از این شرایط استفاده کنیم. خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی باشگاه‌ه مدیریت خوبی کردند و لیگ را رونق بخشیدند. فدراسیون بسکتبال هم به نوبه خودش سعی می‌کند فضایی را ایجاد کند که همه تیم‌ها و استان‌ها فرصت حضور در لیگ‌های مختلف را پیدا کنند. 

* لیگ خوب تیم ملی قدرتمند را در پی دارد

وی تاکید کرد: لیگ خوب همیشه تیم‌ملی قدرتمندی را هم به همراه دارد. باید شرایط را طوری در نظر بگیریم که در تمام استان‌ها تیم‌های لیگ برتری دسته اولی وجود داشته باشد، چون این باعث رشد و توسعه بسکتبال می‌شود و وقتی یک استانی تیم لیگ برتری یا دسته اولی داشته باشد همه استان‌ درگیر و دیده می‌شوند تا بتوانند ظرفیت خود را نشان دهند. بسکتبال ما ظرفیت بالایی دارد و از سوی دیگر المپیکی هم شده است. 

* یک سالن کفاف برنامه‌هایمان را نمی‌دهد

رئیس فدراسیون بسکتبال درمورد اینکه تیم ملی بسکتبال المپیکی شد اما چندین سال است یک سالن به آن تعلق نمی‌گیرد، گفت: ما برای در اختیار گرفتن سالن شهید افراسیابی چالش‌هایی داریم و امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا این قضیه حل شود چون یک سالن کفاف کارها و برنامه‌های ما را نمی‌دهد. به دنبال این هستیم که قرارداد چند ساله برای سالن شهید افراسیابی بسته شود. ما کارهای بازسازی را انجام می‌دهیم و قرارداد چند ساله بسته می‌شود. این سالن مخصوص مسابقه است نه تمرین و  فقط برای مسابقات لیگ باید استفاده شود. 

* دختران ما تلاش زیادی کردند

طباطبایی درمورد نرسیدن تیم بسکتبال سه نفره دختران به المپیک گفت: فاصله تیم‌های اول با بقیه خیلی زیاد بود بچه‌های ما در این یکی دو سال گذشته تلاش زیادی انجام دادند و باید همین روند را ادامه دهند تا در آینده نتیجه‌اش را ببینیم. 

 

* نمی‌توانیم تورنمنت رسمی برگزار کنیم

وی درمورد اینکه چرا یک تورنمنت بین‌المللی بسکتبال سه نفره در ایران برگزار نمی‌شود گفت: برای میزبانی باید با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا هماهنگی صورت بگیرد ما تقاضا کردیم اما آنها می‌گویند باید برای رسمی شدن مسابقات هم رقابت‌های مردان و زنان برگزار شود اما فعلا در ایران شرایطش فراهم نیست. اگر بخواهیم فقط بخش مردان را برگزار کنیم مسابقات غیررسمی خواهد شد و رنکینگ جهانی هم ندارد. 

* وضعیت هیات خوزستان به زودی مشخص می‌شود

رئیس فدراسیون بسکتبال درمورد اینکه چرا هیات بسکتبال خوزستان رئیس و سرپرست ندارد، گفت: دوره ریاستپرنیاکچند هفته‌ای است تمام شده و به دنبال این هستیم که سرپرست انتخاب شود و کارهای مجمع انتخاباتی انجام شود. خوزستان یکی از استان‌های مهم ما در بسکتبال است و باید شرایطش هرچه زودتر مشخص شود. 

* طبق تقویم فیبا پیش می‌رویم

وی درمورد برنامه‌های تیم ملی گفت: فعلا درگیر برگزاری لیگ هستیم و با تقویم فدراسیون جهانی و آسیایی پیش خواهیم رفت. قرار است نخستین اردو هم برایپنجرهاول انتخابیکاپآسیا از 22 بهمن آغاز شود. 

انتهایپیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد