سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 39265
|
11:08 - 1398/08/11
نسخه چاپی

گزارش وضعیت آب و هوا با برف پاک‌کن خودرو

گزارش وضعیت آب و هوا با برف پاک‌کن خودرو
تویوتا قصد دارد از برف پاک کن های خودروهای هوشمند مرتبط با یکدیگر برای دریافت و تبادل گزارش های مربوط به وضعیت آب و هوا استفاده کند.

به گزارشايلام بيدار، یکی از مزایای دسترسی به خودروهای مرتبط امکان دریافت هشدارهای هواشناسی و اطلاعات وضعیت آب و هوا در ارتباط با جاده های پیش رو است و حالا این خدمات از طریق برف پاک کن خودروها در دسترس است.

 

تویوتا برای افزایش دقت اطلاعات قابل دریافت در مورد وضعیت آب و هوا و کمک به راننده ها ارسال و تبادل داده های هواشناسی را از طریق خودروهای هوشمند و جدید خود ممکن کرده است. این شرکت بدین منظور با موسسه ودرنیوز همکاری می کند. این موسسه اپلیکیشنی به همین منظور طراحی کرده که می تواند با دریافت اطلاعات برف پاک کن ها سایرین را با دقت زیادی از وضعیت آب و هوایی جاده های پیش رو مطلع کند.

البته این اطلاعات هم صد درصد دقیق نیستند، زیرا ممکن است تا زمان رسیدن خودرویی به محل بارندگی بارش باران در عمل قطع شده باشد. تویوتا همچنین قصد دارد از این اطلاعات برای طراحی نقشه آنی از وضعیت بارش در سرتاسر ژاپن استفاده کند. قرار است آزمایش این سیستم از امروز در برخی شهرهای ژاپن آغاز شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب