سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39249
|
07:55 - 1398/08/08
نسخه چاپی

زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس چرداول نواخته شد

زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس چرداول نواخته شد
همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل ( ۸ تا ۱۴ آبان) در سراسر کشور، زنگ بزرگداشت این هفته و زنگ ایثار و شهادت باهدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت به اهمیت این موضوع درمدارس شهرستان چرداول نواخته شد.

به گزارشايلام بيدار،  درمراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل که امروز چهارشنبه و به صورت متمرکز در دبیرستان پسرانه فرهنگ شهر سرابله باحضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و برخی مسئولین شهرستان برگزار شد، مراد یگانه فرماندار شهرستان در سخنانی برلزوم توجه همه اقشار جامعه بویژه دانش‌آموزان نسبت به آشنایی و رعایت مسائل حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

 یگانه اظهار کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات و تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از بروز یا افزایش خسارت جانی و مالی در مواقع بحرانی در همه بخش‌ها گفته می‌شود که بایستی با آموزش و فرهنگ‌سازی، آگاهی عمومی افراد جامعه در این خصوص ارتقا یابد.
 
وی آموزش و پرورش را از مهمترین نهادها در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و نیز فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه نسبت به اقدامات و تمهیدات حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی، مهمترین نیاز در پدافند غیرعامل است که بایستی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.
 
یگانه با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل (مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید)، اضافه کرد: پدافند غیرعامل از جمله ظرفیت‌های خوب برای ایجاد تولید و اشتغال است که جای آموزش آن در مدارس خالی می‌باشد و مدیران و کارشناسان این حوزه بایستی با حضور در مدارس نسبت به آگاهی بخشی به نسل جوان اقدام نمایند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرداول در این آیین: ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل وخیر مقدم به مسئولین ومدعوین اعلام کرد که این نهاد به عنوان متولی آموزش بزرگترین قشر آموزش پذیر، بیشترین آسیب پذیری را هم دارند و مهمترین ارگان مورد نظر در پدافند غیر عامل است.
 
زمانی اظهار داشت: هم اینک اقتصاد مقاومتی به عنوان شاخص ترین نوع پدافند غیرعامل محسوب می شود که بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
 
وی بیان کرد: گوشه هایی از پدافند غیرعامل در بعد فرهنگی این است که دانش آموز ما ارزش های اسلامی را حفظ، احترام به بزرگتر را رعایت و مبانی عقیدتی را در نظر داشته باشد.
 
زمانی اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیر نظامی و همچنین به مردم جلوگیری کرد یا میزان خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
 
وی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که آسیب های فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی مدارس را شناسایی و با آن مقابله کنیم و با رعایت اصول پدافندی آسیب ها را به حداقل برسانیم.
 
زمانی،  تهاجم فرهنگی، دین گریزی و غرب باوری را تهدیدی برای کودکان ذکر کرد و افزود: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور یکی از راه ها ی مقابله در پدافند غیرعامل است
 
زمانی بیان کرد: مهمترین دستاورد و هدف پدافند غیرعامل تحقق پایداری ملی است و با اجرای برنامه های آن ضمن استمرار خدمات ضروری زمینه تسهیل در مدیریت بحران ناشی از تهدیدات فراهم می شود.
 
زمانی در پایان با گزارشی از عملکرد این مدیریت در خصوص این امر مهم پرداخت واعلام کرد: 
برگزاری کلاسهای آسیب شناسی خانواده، آموزش پدافند غیر عامل در دروس آمادگی دفاعی، توزیع مجلات خانواده وپیوند وبروشورهای پیشگیری بیماریها وآسیبهای پیش روی دانش آموزان ، برگزاری دوره های آموزش وضمن خدمت پدافند غیر عامل برای فرهنگیان عزیز، نوسازی وتقویت استحکامات مدارس، ایمن سازی مدارس ونصب سیستم های امنیتی در مدارس، برگزاری مانورهای آمادگی در هنگام زلزله وبلایای طبیعی، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور ،تشکیل تیم اعزامی جهت اطفاءحریق منابع طبیعی در شش ماه اول سال ، اجرای طرح دادرس در بیشتر مدارس شهری شهرستان با کمک هلال احمر، فعالیت های دانش آموزان در پژوهش سرا وبخش های علوم نویین ، آموزش دروس ایمنی در کار ونصب علائم ایمنی در مدارس، واکسیناسیون وغربالگری دانش آموزان به کمک بهداشت ودرمان،توزیع مواد بهداشتی وپیشگیری بیماریهای واگیر ، برنامه های شاداب سازی وفرهنگ سازی بومی در مدارس، برنامه های تقویت روحیه ایثار وشجاعت در دانش آموزان ، برگزاری نشست های سیاسی وروشنگری مسائل روز دنیا ، برگزاری المپیادها ومسابقات ورزشی جهت آمادگی وتندرستی جسمانی دانش آموزان  و... گوشه ای از فعالیتهای آموزش وپرورش شهرستان چرداول در خصوص اهمیت به موضوع پدافند غیر عامل است.
 
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب