سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39225
|
08:18 - 1398/08/10
نسخه چاپی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام:

تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس در فضای مجازی ممنوع است

تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس در فضای مجازی ممنوع است
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی و مجامع عمومی ممنوع است.

به گزارشايلام بيدار،یوسف امیدی  رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت:داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی حق تبلیغ در کانال، گروه، سایت‌های مجازی و همچنین مجامع عمومی چون مراسم‌های ختم یا جشن را ندارند.

وی افزود: اما با توجه به فرصت اندک رسمی تبلیغات به مدت یک هفته، برای اینکه تنور انتخابات گرم و فضای جامعه انتخاباتی باشد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب نشست‌های خانوادگی و در منازل شخصی اجازه تبلیغات دارند.

امیدی با اشاره به برگزاری نشستی در خصوص این موضوع با حضور دادستان ایلام و رئیس پلیس فتا، یادآور شد: به داوطلبانی که خود یا هوادارانشان اقدام به تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و مجامع عمومی کنند ابتدا تذکر داده شده و سپس در صورت تکرار از طریق پلیس فتا با آنها برخورد می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام اضافه کرد: تاکنون به ۲ نفر از دواطلبانی که خود یا حامیانشان در فضاهای مجازی اقدام به تبلیغات کرده بودند تذکر داده شد که از تکرار این تخلف اجتناب کنند.

امیدی در خصوص پخش شایعه‌ای مبنی بر اینکه از طرف دفتر هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام با کاندیداها تماس گرفته شده و تایید یا عدم تایید صلاحیت به آنها اعلام می‌شود، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی تاکید کرد: همه افراد واجد شرایط در قانون می‌توانند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام نهایی فرایند بررسی صلاحیت کاندیداها شروع می‌شود و تا آن زمان از نظر قانون و عرف امکان اعلام نظر از سوی دفتر نظارت در خصوص تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان وجود ندارد و مردم به این حاشیه‌ها و شایعات بی‌توجه باشند.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب