سرویس: ورزشی
کد خبر: 39199
|
09:51 - 1398/08/08
نسخه چاپی

کشتی آزاد امیدهای جهان| چهارمی ایران در پایان مسابقات 5 وزن نخست با یک کشتی‌گیر کم‌تر

کشتی آزاد امیدهای جهان| چهارمی ایران در پایان مسابقات 5 وزن نخست با یک کشتی‌گیر کم‌تر
تیم ملی کشتی آزاد امید کشورمان در پایان مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های قهرمانی جهان با وجود یک نماینده کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

به گزارشايلام بيدار، در پایان مسابقات رده‌بندی و فینال 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان که شب گذشته در بوداپست مجارستان پیگیری شد، مجتبیگلیجبا پیروزی در فینال 97 کیلوگرم قهرمان شد و علیرضا سرلک هم با برتری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در وزن 70 کیلوگرم نیزامیرحسینحسینی با شکست در دیدار رده‌بندی پنجم شد.

بدین ترتیب با توجه به اینکه علی سوادکوهی نماینده وزن 79 کیلوگرم کشورمان حضور در مسابقات جهانی را از دست داده بود، تیم ملی ایران با وجود یک نماینده کم تر با 50 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تیم‌های  آذربایجان (75)،گرجستان (72) و روسیه با (65) امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

آزادکارانامید کشورمان در 5 وزن دوم نیز مسابقات مقدماتی خود را به پایان رساندند که محمد نخودی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و حسین شهبازی نیز در گروه بازنده ها حضور دارد. دیدارهای فینال و رده‌بندی امشب برگزار خواهد شد.

* نتایج نمایندگان کشورمان در 5 وزن اول به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرمعلیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 4 بر یک مقابل رازمیک میساکیان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابلریکوتوآرای از ژاپن با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سرلک در این مرحله روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 3 بر 3 مغلوبادلانعسکرافاز قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل زانابازار زاندانبود از مغولستان با نتیجه 7 بر 4 از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 65 کیلوگرمابوالفضل حاجی پور در دور اول با نتیجه 3 بر صفر و ضربه فنی مغلوبجایدینالرمان از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، حاجی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرمامیرحسینحسینی در دور اول با نتیجه 5 بر 2 آرمان آندراسیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل انساوشلواز ترکیه با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله امر حسین از مصر را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 10 بر صفر مغلوبچرمانوالیفاز روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل داود ایبراگیموف از آذربایجان با نتیجه 2 بر 2 و ضربه فنی مغلوب و پنجم شد.

در وزن 97 کیلوگرممجتبیگلیجدر دور اول با نتیجه 11 بر صفر لوکاس کراساسکاس از لیتوانی را شکست داد وی در دور بعد مقابلگیوی ماتچاراشویلی از گرجستان با نتیجه 8 بر 6  پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.گلیجدر این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدارشامیلموسییفاز روسیه را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

* رده بندی نفرات برتر 5 وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:1-رینریاورتگا (کوبا) 2-ادلانعسکراف(قزاقستان) 3- افغانخاشالوف(آذربایجان) و علیرضا سرلک (ایران) 5-رامیزگامزاتوف (روسیه) وزانبازارزاندانبود (مغولستان)

65 کیلوگرم:1- توران بایراموف (آذربایجان) 2- تاکوماتانیاما(ژاپن) 3- ماکسیم ساکولتان (مولداوی)ایهورنیکیفوروک (اوکراین) 5- ایلمان موختاروف (فرانسه) و ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) ... 22- ابوالفضل حاجی پور (ایران)

70 کیلوگرم:1- میرزا سخولوخیا (گرجستان) 2-چرمنوالیف(روسیه) 3-هاروکیسنو(ژاپن) و داود ایبراگیموف (آذربایجان) 5-اولکسیبوریوتا (اوکراین) وامیرحسینحسینی (ایران)

79 کیلوگرم:1-تاریلگافرینداشویلی (گرجستان) 2- ابوبکرآباکاروف(آذربایجان) 3- رمضان شاری (ترکیه) ورادیکوالیف(روسیه) 5-موحامدبرید (آمریکا) و ورگولیا(هند)

97 کیلوگرم:1- مجتبیگلیج(ایران) 2-شامیلموسییف(روسیه) 3- دزیانیس خرامیانکو (بلاروس) ودانیلواستاسیوک (اوکراین) 5-گیویماتچاراشویلی (گرجستان) وسریکباکیتخانوف (قزاقستان)

* رده‌بندی تیم‌ها در پایان مسابقات 5 وزن نخست به شرح زیر است:

1- آذربایجان 75 امتیاز 2- گرجستان 72 امتیاز 3- روسیه 65 امتیاز4- ایران 50 امتیاز5- اوکراین 40 امتیاز 6- ژاپن 35 امتیاز 7- قزاقستان 32 امتیاز 8- مغولستان 30 امتیاز

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب