سرویس: سیاسی
کد خبر: 39188
|
09:50 - 1398/08/08
نسخه چاپی

مستندساز و کارگردان ایلامی:

عهدشکنی آمریکا برای همه ثابت شده است/ به برجام باید مانند آینه ی عبرت نگریست

عهدشکنی آمریکا برای همه ثابت شده است/ به برجام باید مانند آینه ی عبرت نگریست
مستندساز و کارگردان ایلامی گفت: رفتار آمریکا با ملت ایران در برجام باید برای همه کافی باشد تا هر وقت صحبت از مذاکره شد یکبار دیگر با طناب پوسیده آنها به چاه نرویم.

"قدرت باقری"، مستندساز و کارگردان ایلامی در گفتگو با خبرنگارايلام بيدارگفت: با توجه به تجربه غیرقابل اعتماد بودن و عدم تعهد آمریکا و علی رغم دشمنیها و جنایات آمریکا علیه ملت ایران، برخی در داخل کشور همواره بدنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند.

 

وی اظهار کرد: تجربه برجام بر همه ثابت کرد که آمریکاییها به تعهدات خود پای بند نیستند و ارتباط با آنها مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.

 

باقری افزود: همیشه یک سئوال برایم بی پاسخ مانده است که چرا به رغم بدعهدیها و کارشکنی های پیدا و پنهان آمریکا و نشان دادن ظاهر و باطن و به رخ کشیدن چنگ و دندان، چرا بعضی ها در داخل اینقدر سنگ برقراری ارتباط و مذاکره مجدد را بعد از برجام به سینه می زنند؟ مگر چه خبر است؟

 

این هنرمند و فعال فرهنگی گفت: در حالیکه رفتارهای دوگانه و سیاست های چماق و هویج آمریکا، آنقدر مبرهن و روشن است که ما پاسخمان را در خصوص برقراری رابطه مجدد با آمریکا دریافت می کنیم.

 

باقری ادامه داد: رفتار آمریکا با ملت ایران در برجام باید برای همه کافی باشد تا هر وقت صحبت از مذاکره شد یکبار دیگر با طناب پوسیده آنها به چاه نرویم.

 

مستندساز و کارگردان ایلامی گفت: مشکل آنجاست که دولتمردان ما متاسفانه هنوز به عهدنامه ای امیدوار هستند که مرده به دنیا آمد و صد البته از یک جسد بی روح کاری بر نمی آید، در حالیکه مردم خیلی وقت است بر تابوت این مرده (برجام) فاتحه خوانده اند.

 

وی تصریح کرد: مادامی که ظرفیت عظیم درونی را نادیده می گیریم و برای حل مشکلات نگاهی برونگرا داریم و آویزان بیگانگان می شویم، وضعیت بهتر از آنچه که هست نخواهد شد.

 

باقری یادآور شد: باید بدانیم دنیای تعامل "برد برد" است و ما نیازمند آن هستیم، اما وقتی که همه دار و ندار خود را بدهیم و چیزی نگیریم باید به این تعامل شک کرد و در ادامه راه مانند آینه ی عبرت در آن نگریست.

 

انتهای پیام/ش
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب